Японският гигант Toyota подготвя сериозна офанзива при нискобюджетните автомобили, насочени към развиващи се пазари - сегмент, в който най-големи успехи за момента има Dacia.

Корпорацията официално обяви, че заедно с дъщерната си Daihatsu ще създаде отделна нова компания, фокусирана само върху достъпни масови модели. За момента тя се нарича Emerging-market Compact Car Company - компания за компактни модели за развиващи се пазари. Тя обаче няма да има своя собствена търговска марка - бъдещите бюджетни машини ще се продават под емблемите на Toyota и Daihatsu.

Обособяването на отделна компания има чисто вътрешни, административни функции. Неин председател на борда ще бъде президентът на Daihatsu Масанори Мицуи, а управляващият директор на Toyota Шиная Котера ще бъде президент.

Daihatsu от много години е тясно обвързана с Toyota, но през това лято окончателно бе погълната от гиганта в сделка на стойност 3 млрд. долара. По-малката компания е специализирана в производството на компактни градски модели. Тя обаче никога не се е радвала на сериозно присъствие на европейския пазар, а в годините след кризата се оттегли от повечето пазари в ЕС.

За момента японците не коментират в какви направления ще се развива новата им компания, но според анализатори фокусът на бъдещата бюджетна гама ще е към Източна Европа, Индия, Африка и Латинска Америка. 

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase