Източник: Snapchat

Компанията Snap, която е собственик на приложението за снимки Snapchat, е сключила сделка с Foursquare - социалната мрежа, която дава възможност на потребителите да отбелязват местонахождението си от своето устройство. Към днешна дата последната има над 87 млн. локации като бизнес места, барове, ресторанти, сгради и куп други.

Сделката се състои в това, че данните на Foursquare ще захранват геофилтрите на Snpachat - графики, които могат да бъдат слагани върху снимките и видеата в самото приложение, за да показват потребителите къде точно са направили снимката.

До сега геофилтрите бяха ограничени до избирането на градове, големи спортни зали и популярни събития, но партньорството с Foursquare ще даде много повече опции на потребителите. За да предостави множество локации на потребителите си, социалната мрежа събира данните чрез различни комуникационни сигнали като GPS и Wi-Fi, Bluetooth, за да определи къде точно се намира мобилното устройствo.

Данните на Foursquare може да бъдат от полза за брандовете и маркетинговите специалисти, които използват този канал за рекламните си цели. Ето какво дават като пример от Snapchat:

"Представете си конкретен сърф брад. С подобряването на Snapchat Geofilters ще можем да предложим филтри на верига магазини за сърфове по всички плажове в САЩ. Или пък компания за безалкохолни напитки, която да си закупи геофилтри за всичките си обекти".

На по-прост език, това ще рече, че когато даден потребител реши да си направи снимка чрез Snapchat на някой от плажовете и реши да ползва геофилтрите, към тях може да се добави и реклама на конкретен бранд. Или пък, ако потребителите решат да търсят снимки по конкретен геофилтър, то към тях ще е възможно да се показват и реклами.

Все повечето платени геофилтри в крайна сметка ще доведат до повече приходи за Snаpchat. Тези допълнителни приходи са много важни за компанията, тъй като тя се подготвя за публичното си появяване на борсата и всичко ново и положително ще вдигне първоначалната цена на акциите.

Потребителите също най-вероятно ще се радват на по-подробните геофилтри, тъй като няма да се ограничават само до града, в който живеят или най-голямата спортна зала в него. Вече ще могат да посочват, че селфитата се правят в паркове, магазини, барове, клубове и други интересни и не толкова интересни локации.

От Foursquare твърдят, че сделката не включва достъп до личната информация на хората в Snapchat.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase