Снимка: YouTube / EngineeringExplained
fallback

"Двигателят на колата трябва да загрее преди потегляне". Вероятно всеки шофьор е чувал този съвет. Има ли наистина такава необходимост разкрива видео на инженера Джейсън Фенски от EngineeringExplained.

Както Фенски обяснява, изчакване за загряването на двигателя е необходимо само при колите с карбуратор, т.е. при тези, които са произведени преди повече от 15-20 години.

При автомобилите с инжекцион такова изчакване не е необходимо. Модерните системи за впръскване дозират в различно съотношение сместа между гориво и въздух при различна температура на въздуха. Така горивната смес е винаги в оптимално съотношение, което позволява на мотора да работи плавно веднага след стартирането му.

Системата за впръскване обаче не е панацея за студения двигател. Когато температурата навън е ниска, системата за впръскване дозира по-богата горивна смес. В този случай се използва повече гориво, което отмива част от моторното масло в цилиндрите. Така се намалява смазването на триещите се части, което води до по-бързо им износване. Освен това моторното масло се сгъстява при ниски температури, което се отразява негативно на смазочните му качества. Минералните масла губят качествата си при минус 20 - 25 градуса, а новите синтетични - при минус 45 - 55 градуса.

Именно затова Джейсън Фенски препоръчва да изчакате двигателя около 15 - 30 секунди. След това е добре да потеглите, тъй като така всички течности в мотора ще загреят по-бързо, позволявайки работа в оптимален режим. Важно е обаче да не развивате високи обороти преди достигане на оптималната работна температура, тъй като студеното масло (загрява по-бавно от охладителната течност) няма да смазва добре компонентите.

Времето за достигане на работна температура е пряко свързано с температурата на въздуха - колкото по-студено е навън, толкова по-бавно моторът ще загрее. В най-мразовитите зимни дни може да се наложи да изчакате 1-2 минути преди потегляне. Ако пък температурите са летни, не е необходимо изчакване.

Подробности вижте във видеото в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 7 години

Най-бързо загрява като запалиш огън под картера.

13

Един българин

преди 7 години

До: МунчоТо не си ***, ти си инженер Ганев, внука на майстор Тричко, който прави всичко, шие капи от чорапи!Първо, няма нафтови печки.Има съвременни дизелови системи - "хаш де и", "маш де и", инжекциона не е само на бензин.Много мощни и икономични са.Второ, американците са маниаци на тема да карат дизел с евтино пържено олио от Макдоналдс и други заведения.Лошото е че новите дизели (с HDI например) не са подходящи за тази цел.

12

Мунчо

преди 7 години

хАмерикансия инж. нищо не казва за нафтовите печки, ама те отвъд океана не са много на почит май. А т`ва дет маслото загрявало по-бавно от водата - да си вземе дипломата за инж. и да си я закачи на ченгела в ***! По някои части на двигателя, по които минава маслото няма как да мине вода за да охлажда, така че маслото освен смазочни функции има и охлаждащи. Съответно има двигатели снабдени освен с воден радиатор и с маслен. Инж. Фенси *** избухай 2 тройни бургера с голяма кола и не са напъвай.

fallback