Снимка: Reuters
fallback

Самолетът на "Еър Канада", който направи твърдо приземяване на летище Халифакс в неделя по време на снежна буря, се е влачил по корем 330 метра преди да спре извън пистата. Двадесет и пет пасажери са били откарани в болница за наблюдение и лечение на леки наранявания, съобщиха от авиокомпанията, предаде Асошиейтед прес.

Майк Кънингам, регионален мениджър на управлението за безопасност на транспорта на Канада, съобщи на пресконференция, че самолетът е ударил редица от антени, колесникът му се е откъснал и се е плъзгал по корем 330 метра, преди да спре.

Oще по темата

От управлението за безопасност на транспорта показаха снимки на самолета, който е претърпял сериозни щети - носът му е откъснат, а единият двигател е смачкан под повредено крило.

Според Кънингам при приземяването вероятно е бил засегнат и електропровод, което доведе до временно прекъсване на електроснабдяването на летището.

От авиокомпанията съобщиха, че 24 от пътниците са били изписани от болницата, а само един е останал за лечение.

"Всички в "Еър Канада" сме много благодарни, че няма критични наранявания след този инцидент", заяви представителят на компанията Клаус Гьорш.

Сто тридесет и трима пасажери и петима души екипаж са пътували с полет АС624 с Еърбъс 320. Самолетът е излетял от Торонто късно в събота и се е приземил в условия на снежна буря в 12,43 местно време в неделя. Според Майк Кънингам от управлението за безопасност на транспорта вероятната причина за инцидента е лошото време.

"Това не беше твърдо приземяване, това бе истинска катастрофа", заяви 60-годишният бизнесмен Майк Магнъс, който е седял на първия ред. По думите му снегът на пистата вероятно е изгасил искри, които можело да причинят пожар.

Някои пътници се оплакаха, че са чакали до 50 минути на пистата, някои от тях по чорапи, преди да пристигнат автобуси и да ги приберат. Говорител на летището каза, че се прави преглед на реакцията на летищните власти.
 

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

pepe

преди 9 години

Абе, журналисти, кой ви плаща заплати да превеждате с Гугъл транслейт и да не гледате какво пише в статията. Самолетът се е приземил ПРЕДИ пистата и се е "плъзнал" по нея и е спрял НА ПИСТАТА. Всички БГ сайтове до един пишат че самолетът е Излязъл от пистата - точно наобратно. Което показва, качеството на журналистиката и нещата като цяло... Срамота е, от къде и как го преписвате не знам, при положение че си има официални източници с параметри, карти и снимки (като за "журналисти)"

13

До Наблюдателя

преди 9 години

Може и да не са съвсем идентични с ЕърФранс. Там грешката беше основно на пилотите, макар и времето да е било също много лошо. В Торонто вторият пилот, ръководещ кацането, е дръннал самолета в средата на мократа и хлъзгава писта, а след това се е забавил 12 секунди с превключването на двигателите в реверс.Дали и тук е станало нещо подобно още не се знае. Единственото наистина хубаво в двата инциндента е, че завършиха без жертви. Другото са подробности и материал за Air Crash Investigations

12

Анонимен

преди 9 години

До НаблюдателаПълни тъпотии си написал. Буря или лошо време може да има даже и в 3 от 5 случая, макар че реално статистика е за 2 от 5. Но дори и да са 3 от 5 или 4 от 5, даже и да се изплащат неустойки за кацане на друго летище, даже и да се вдигат други самолети за да извозват пътниците, даже и да има изгубен багаж, отново парите които ще дадат, ще са поне 100 пъти по-малко, отколкото ако има жертви.Освен това жертвите развалят имиджа, а това разваля бизнеса, а така няма печалба.

fallback