Снимка: Reuters

Спорната американска комедия „Убийствено интервю“, в която се разказва за заговор на ЦРУ да убие севернокорейския лидер Ким Чен Ун, се превръща в истински хит и златна мина за филмовото студио Sony Pictures.

Пуснатата за разпространение на Коледа лента вече е донесла приходи в размер на 36 млн. долара в периода между 24 декември и 4 януари, от които 31 млн. долара са от излъчване в интернет, заяви студиото, цитирано от AFP. Останалата сума е от продажбата на билети за 580 независими киносалона в Северна Америка, в които филмът се излъчва. По този начин комедията се превръща в най-успешния досега интернет филм за Sony.

В момента лентата може да бъде изтеглена от различни интернет платформи, сред които Google Play и YouTube Movies. Според филмовото студио комедията вече е наета или купена онлайн 4,3 млн. пъти.

Филмът стана предмет на няколкоседмичен дебат във филмовата индустрия, като се пренесе и на политическата сцена.  Sony стана жертва на хакерска атака и на сериозни заплахи във връзка с лентата, в следствие на което редица киносалони първоначално се отказаха от излъчването ѝ. Японската компания реши да не излъчва филма, но след това промени мнението си.

Междувременно американските власти обявиха, че Северна Корея стои зад кибератаката, която разби системите на Sony Pictures Entertainment и принуди студиото да изтегли филма от кината.
 
От своя страна, Северна Корея обвини президента на САЩ Барак Обама в безразсъдни действия, разпространявайки слухове за организирана от Пхенян кибератака срещу Sony Pictures. Същевременно Пхенян предупреди за възможни удари срещу САЩ, които ще атакуват нейните "крепости" и ще бъдат много по-силен отговор от хакерските атака срещу Sony, довели до отмяната на пускането на спорния високобюджетен филм.

Още любопитни икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase