Снимка: Булфото
fallback

Най-добрият вариант за БДЖ е да се обяви в несъстоятелност, заяви председателят на Асоциацията на българските железопътни компании Симеон Ананиев в сутрешния блок на телевизия Bulgaria On Air. Това означава кредиторите да вземат БДЖ, а не да се закрие компанията, уточни Ананиев.

На 26 май се състоя събрание на банките кредитори, на което облигационерите одобриха започването на процедура по продажба на някои активи на дружеството.

По думите на Ананиев "най-добрият длъжник е живият длъжник". Кредиторите нямат интерес БДЖ да фалира, коментира той.

„Железницата е всичко и няма как тя да спре. Ако БДЖ фалира, то има друга компания, която може спокойно да извършва превози", категоричен е Симеон Ананиев.

Преди броени дни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов също заяви, че ще има кой да превозва пътниците, дори и ако бъде обявена несъстоятелност на БДЖ. Национална компания „Железопътна инфрастуктура“ (НКЖИ) също може да бъде собственик на превозни средства, които да бъдат отдавани под наем, допълни тогава той.

Според Ананиев проблемът е най-вече при пътническите превози. Той вижда решение в това всички мотриси да бъдат купени от държавата, както е в други европейски държави, и така да се разтовари компанията от изплащане на дългове.

„С товарния трафик няма проблем. Там нещата ще бъдат безболезнени”, заяви още той.
Дизеловите мотриси няма да бъдат продадени, заяви журналистът Михаил Рангелов в сутрешния блок на телевизията.

В момента единствените сигурни и свежи приходи на БДЖ по договора за извършване на обществена услуга идват именно от тези мотриси, като компанията получава 160 млн. лв. на година, обясни Рангелов.
Няма как кредиторите да вземат основния инструмент на железниците, носещ приходи, категоричен е той.
Припомняме, че през април Папазов заяви, че до края на месец май има огромна вероятност БДЖ да се раздели с 25 дизелови мотриси "Сименс Дезиро", както и с над 3 хиляди товарни вагона.
 

Повече новини от страната четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

111

преди 9 години

До ля ляНе се притеснявайте! На запад хората имат и влакове, и магистрали, и ток имат! Инвестирайте 100 лева в билет, от там на Терминал 2 и готово! Не чакайте БСП да построи комунизма, няма да стане!

13

ля ля

преди 9 години

а можеше преди 10години да се наблегне изцяло на железопътния транспорт и да се заложи на евтини и бързи пътувания за българските граждани! без вредни емисиии без магистрали без бензин и газ само ток КОЙТО ИМАМЕ И МОЖЕМ ДА ПРОИЗВЕЖДАМЕ САМИ!!!

12

аа

преди 9 години

най-добрият вариант за бдж не е да се обяви във фалит, а е да затегне жестоко контгрола над приходите и разходите. като частна фирма, не е толкова трудно.

fallback