Снимка: архив, БулФото

Няма основание да се мисли за фалит на БДЖ, уверен е изпълнителният директор на холдинга Християн Кръстев. Съкращения няма да има, но в момента тече процедура за освобождаване на пенсионери. „Само за последния месец над 120 души са се пенсионирали в БДЖ“, допълни той пред БНТ.

Намаляването на персонала ще свие разходите и оптимизира администрацията. Освен това дружеството е започнало да изплаща и задълженията си.

„Дружеството е намалило задълженията си в рамките на 100 млн. лева през миналата година. Продължаваме да погасяваме задълженията си и през тази година, включително и в петък сме изплатили една голяма част на облигационерите, които са осъдили през 2011 година БДЖ“, обясни Кръстев.

Преговорите с облигационерите и банките обаче продължават, коментира още Кръстев.

Той съобщи и за други мерки, които ръководството е предприело за оздравяване на компанията, сред които възстановяване на подвижния състав. Така влакови композиции, които преди година са пътували с 1-2 вагона, сега вече пътували "както са по план-график – с 4-5 или 6 вагона“.

Все още има проблеми с локомотивите обаче, призна Кръстев. „На ден не ни достигат около 7-8 локомотива, специално в пътнически превози“, обясни той.

В програмата за оздравяване на БДЖ обаче не се предвижда закупуване на нови локомотиви, а на нови влакове, което, по думите му, ще бъде "по-доброто и по-комфортно нещо“. Компанията е започнала обществена поръчка за покупката на новите влакове, като плановете са до края на годината тя да приключи.

БДЖ предвижда и създаване на ново ремонтно дружество, което да ремонтира локомотивите. „Има много ремонтни бази на територията на страната в момента. Ще ги оптимизираме, ще останат по-малък брой, но по-добре оборудвани с допълнително техника“, каза още директорът на холдинга.

Линията "София - Солун" вече има 50% запълняемост, коментира Християн Кръстев. За него другата нова международна линия - "Видин-Крайова" ще зависи от управлението на румънските железници, защото по-голямата част от трасето се намира на румънска територия. По част от него са извършени необходимите ремонти и влаковете се движат с нормална скорост, но има участъци, където скоростта е 40 км/ч.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase