Снимка: Ройтерс (архив)
fallback

Комисията за защита на конкуренцията в състав (КЗК) образува производство, по време на което ще проучи информация дали от „Практикер” ООД е извършено нарушение на Закона за защита на конкуренцията.
Поводът е постъпило в Комисията писмо от Комисията за защита на потребителите (КЗП) с жалба от гражданин за рекламно съобщение на веригата „–22% на всичко, само от 14 до 17 ноември”.

Сигналът е изпратен, за да се произнесе антимонополният орган по отношение на евентуална заблуждаваща реклама от страна на търговската верига, става ясно от съобщение на сайта на КЗК.

В жалбата се твърди, че дружеството въвежда в заблуда, предоставяйки рекламно съобщение „–22 % на всичко, само от 14 до 17 ноември”, както чрез сайта си, така и чрез плакати на място в магазина и чрез телевизионна реклама.

При посещение в магазин на търговеца авторът на жалбата установява, че посоченото предложение се отнася само за стоки с бял етикет. Същевременно в магазина има стоки, обозначени с жълт етикет (каквито са обичайните етикети на веригата), както и стоки с червен етикет (в промоции), но няма стоки с бял етикет.

Авторът на сигнала твърди, че е купил продукти, всички с жълт етикет, като само малка част от тях, тези с по-ниска цена, са намалени с отстъпката. В разговор с управителя на магазина му е обяснено, че това е обичайна търговска практика и отстъпката важи само за белите етикети, докато червените етикети са на продукти с други намаления, а жълтите - на стоки с трайно намалени цени, за които рекламираната отстъпка от „–22%” не се прилага.

В допълнение в сигнала се казва, че от етикетите на стоките в магазина не става ясно, че са с вече намалени цени. Затова според подалия сигнал гражданин рекламата въвежда в заблуждение. Той е приложил сканирани документи: офертата на уеб сайта на търговеца, снимка на обичаен етикет (жълт) и сканирана касова бележка за направените покупки.

Извършено е предварително проучване, като е изискано писмено становище от „Практикер“ ООД.

Компанията посочва, че промоцията е проведена през периода 14-17.11.2013 г. и важи за всички магазини на дружеството. Кампанията протича чрез телевизионна и радио реклама, плакати в магазините и банери в сайта на дружеството, както и в неговия онлайн магазин. Изрично се уточнява, че промоцията протича при правила, които са публикувани на сайта на дружеството и не са променяни.

Според твърденията на Praktiker, промоцията е ограничена по отношение на стоките, обхванати от нея. По конкретно, общото намаление от 22% не се прилага към стоките, които в периода 14-17.11.2013 г. са в друг вид промоции, тоест вече са с намалени цени, както и към акцизни стоки.

По данни на дружеството през промоционалния период 96% от артикулите са предлагани със средна отстъпка 22%. 85% от продадените стоки са обхванати от промоцията, 11% са вече в други видове промоции със средна отстъпка 22%, а 2% са продадени при специфични индивидуални условия. Само оставащите 2% са продадени без отстъпки.

Затова дружеството счита за неверни твърденията на автора на сигнала.

В резултат на проверката КЗК е решила да излезе с решение, след като бъде извършено проучване по реда на ЗЗК.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Tikvata

преди 10 години

Иронично е, че от Практикер още не са си научили урока. Веригата Практикер фалира, като повлече след себе си и дъщерната си фирма МаксБар, а причината която беше изтъкнала агенцията по несъстоятелност беше формата на отстъпки, които се предлагат.Номерът с отстъпките е стар, колкото света, а Практикер раъчита само на него, за да привлече клиенти.

11

Анонимен

преди 10 години

Има логика да не се дават отстъпки за стоки които са с отстъпки !

10

НОВ

преди 10 години

Европееца май е обратен и му се ще неевропейци да го гласят.

fallback