Снимка: Ройтерс
fallback

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се е самосезирала и е открила производства срещу две от големите търговски вериги у нас - "Кауфланд" и "Метро". Това става ясно от съобщения на официалния сайт на комисията.

Антимонополното ведомство е започнало процедури срещу тях във връзка със заблуждаваща реклама, уточниха за Investor.bg от ведомството.

Вероятно става въпрос за разпространени рекламни брошури, в които КЗК ще проверява за заблуждаваща реклама. От комисията уточниха, че проверката ще продължи в рамките на 2 месеца.

Комисията често пъти се самосезира след подадени сигнали на граждани - подобен бе случаят, когато КЗК направи проверки на "Била България" и "Лидл". Тогава ведомството провери рекламни кампании на двете компании, за да прецени дали обещаваните от тях промоции отговарят на истината.

Комисията излезе с отделни решения за двете вериги, според които и двете дружества трябва да платят значителни глоби заради заблуждаваща реклама. В случая с „Лидл“ заблуждаващата реклама бе при кампанията под наслов „Най-доброто от България. Най-доброто от Европа“, за която бе наложена санкция в размер на 370 хил. лв.

Санкцията срещу „Била България“ бе за кампанията „Гаранция Clever най-ниска цена”, а глобата бе 483 хил. лева.

От КЗК уточниха, че и двете вериги в момента обжалват решенията на комисията.

Ако съдът потвърди констатациите на комисията, компаниите ще трябва да платят глобите, които им бяха наложени, припомнят от антимонополното ведомство.

Повече икономически новини прочетете в Investor.bg

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

39

Анонимен

преди 10 години

На мен не ми е само до цените, кефи ме да вляза в голям магазин, чист, подреден и да имам избор. Приеми го като комплекс от едно време, когато магазините бяха малки, мръсни и празни - един вид салам, един вид шоколад, млякото и месото свършваха, по рафтовете само консерви и компоти. Тогава пътувах до ГФР по работа и изживях културен шок като влязох в хипермаркет за първи път. Имаше и добри страни соца,но си беше мизерия.

38

анонимен

преди 10 години

28,по твоята логика , след като в България по голямото потребление ще смъкне цените , защо българина,който купува най много лекарства,купува и най скъпите?

37

Анонимен

преди 10 години

Моля клиентите да се насочат към сектор плодове и зеленчуци където да закупят френски фуражни картофи за леееЕв и петдесеееееееЕЕт килограмАААААА. След това да минат през сектор "млечни продукти " и да закупят млечен деликатес на баба за двааааааА левааааА за 100гр. В Кофланд и "еФтино" и "хубаво"!!!Бе-Беее-Беееее, промоцияяя!

fallback