Официалната топка на Световното първенство в Бразилия. Снимка: Reuters

Гигантите в производството на спортно облекло вече са си осигурили сделки за дизайна и доставката на екипите на всеки от отборите, които ще участват на Световното първенство по футбол в Бразилия, пише Businessweek.

Световната купа, също като Олимпийските игри, е голямо състезание на 4 години, което не е в ръцете на една единствена спортна компания. Мондиалът предоставя възможност да се разбере кой от корпоративните маркетинг екипи най-ефективно е оползотворил сумите, инвестирани в спонсорство.

Компанията Adidas, която е официалният спонсор на предстоящото Световно първенство, ще облича настоящите световни шампиони от Испания, отбора на най-добрия футболист в света Лео Меси – Аржентина, както и родният ѝ германски отбор. Nike пък ще покрепя 10 отбора, включително домакините от Бразилия, САЩ и Англия. Puma е разпределила спонсорството си между осем не толкова силни държави.

Според залозите до момента Nike има в редиците си отбора, който се смята за най-сериозен кандидат за купата (Бразилия), докато Adidas разполага със следващите пет фаворита в списъка. Puma е на осмо и девето място с Уругвай и Италия (шансовете за световна титла на един от двата отбора се оценяват с по 5%).

Победата все пак не е всичко. Швейцария, например, няма кой знае какви шансове да отнесе купата у дома, но е доста добро място за продажба на маратонки. Ако претендените за титлата бъдат класирани по БВП, предимството е за Nike - основно благодарение на отбора на САЩ.

И парите не са всичко. Много не толкова заможни деца в кварталите на Рио ще събират пари, за да си купят официалната фланелка на Бразилия. Ентусиазмът в Кот Д‘Ивоар и Алжир е също толкова голям.

Adidas изпъква на този фронт: компанията залага по-скоро на мащаба, отколкото на богатството на държавите. Подкрепяйки отбори като Япония, Нигерия и Русия, фирмата е заложила на потенциалните фенове повече от всеки друг от конкурентите си.

Още style новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase