Снимка: Creative Commons

В последните години българската козметична и парфюмерийна индустрия у нас се задушава от вноса на чужди козметични марки и намира спасение в експортната политика. Към момента над 75% от родното производство в сектора се изнася, като се търсят все повече нови и по-големи пазари. Това заяви председателят на Българска национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика (БНАЕМПК) Евгений Иванов.

Investor.bg разговаря с Иванов, за дa потърси коментар във връзка с последно изследване на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), което сочи че у нас козметичният сектор държи най-голям дял на сивите практики.

По повод експортната политика, която прилагат българските производители, Иванов заяви, че последните години именно тя е успяла да запази повечето фирми у нас. Той обясни, че големите търговски вериги в България „буквално смачкват“ родния производител, а по този начин го притискали да концентрира вниманието си извън нашия пазар.

Така през последните години българските компании от бранша изнасят етеричните масла, парфюмите и козметиката си на различни стратегически пазари, опитвайки се да ги наложат там.

Председателят на асоциацията уточни, че към момента експортът е насочен главно към страни от Западна и Централна Европа, докато преди е бил по-концентиран към държавите от бившия Съветски съюз – Русия и Украйна, които се водят и традиционен пазар за българската козметична индустрия.

Износът на розово масло и етерични масла към Япония също се запазва стабилен и през тази година, а поръчките насочени към сравнително нови пазари, като Африка и Близкия Изток, се увеличават с всяка изминала година.
Въпреки положителните резултати, които реализира българският бизнес чрез експортната си политика, Иванов  е песимистично настроен за състоянието на бранша в България.

„Икономиката на страната трябва да се поддържа от родното производство, от малките фирми със собствени производствени звена, които използват българска суровина. Състоянието на икономиката у нас ще се влошава, докато масово българинът продължава да използва вносни продукти“, заяви Иванов.

„Икономиката на страната трябва да се поддържа от родното производство, от малките фирми със собствени производствени звена, които използват българска суровина. Състоянието на икономиката у нас ще се влошава, докато масово българинът продължава да използва вносни продукти“, заяви Иванов.

В тази връзка той коментира, че над 70% от артикулите по щандовете на големите вериги са вносни, а родното производство се продава зад граница. Това до някаква степен е предпоставка българският потребител да купува чужда стока и да пренебрегва българската, а по този начин икономиката на страната ни страда, каза той.

"Всички чуждестранни политици изграждат управленческата си стратегия на база стимулиране не само на вътрешното потребление, но и на производството. У нас това го няма и това куца", допълни Иванов.

Още новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase