Снимка: архив, Булфото

Дружеството Ти Си Ти Ви, консорциум между фирмите „Арчър айдиас”, “Пиеро 97 МД” и рекламната агенция „Сова 5“, е единственият кандидат, одобрен да продължи участието си в конкурса за обществената поръчка за реклама на бъдещата цифровизация у нас, става ясно от съобщение на транспортното министерство, изпратено до медиите.

В медийните среди е известно, че зад споменатото дружество стои рекламният шеф Красимир Гергов.

Ценовата оферта на консорциума е 8,31 млн. лв. без ДДС, или много близка до прогнозираната от транспортното министерство сума от 8,33 млн. лв.

Освен посоченото дружество в надпреварата за това кой да рекламира бъдещото цифрово наземно разпръскване имаше още двама кандидати. Според официалното становище на министерството на транспорта обаче техните оферти не отговарят на задължителните изисквания на тръжната документация. Техните предложения не са допуснати за по-нататъшно разглеждане и така обединението Ти Си Ти Ви печели поръчката без конкуренция.

Двамата отстранени участника са консорциумите “Макс Информ” и “ДВБ – Т Консулт”.

В първото обединение влизат “ОМ София”, по-известна още като Ogilvy, с управител Екатерина Попова и “Маркет линкс”.

Investor.bg се свърза и с рекламна агенция Ogilvy за коментар по темата, откъдето заявиха,че ще изчакат официалното становище на транспортното министерство, както и протокол, който да посочи на кои критерии трябва да отговаря консорциумът „Макс Информ“, в който участват.

Второто обединение беше сдружение между двете фирми “Аргент 2002” и “Маркет тест”.

Рекламната кампания има за цел да популяризира преминаването от аналогов към цифров сигнал, така че всички българи да са запознати добре с процеса на цифровизация у нас. Дружеството, което се заеме с тази задача, трябва да направи цялостаната кампания до края на март 2013 г. Очаква се тя да информира хората какво представлява т. нар. „цифровизация“ и как да се сдобият с декодиращо устройство, което да сложат към телевизорите си. Допълнително ще бъде и пуснат интернет сайт, който да дава ясна информация на гражданите.

Сумата, която транспортното министерство е заделило за рекламната кампания е над 10 млн. лв.

Източник на Investor.bg, който пожела анонимност, коментира, че офертата на спечелилия консорциум със сигурност е по-висока от поне една от ценовите предложения, дадени от двата отпаднали участника.

„Наистина отстраняването на другите две сдружение се стори странно за всички. От самото начало в средите се говореше, че ще спечели този консорциум. Възможно е да се стигне до обжалване на процедурата, ако аргументите на транспортното министерство нямат нужното покритие“, коментира друг запознат с обществената поръчка източник.

Припомняме, че през юли т.г. финансовият министър Симеон Дянков заяви, че в бюджета на страната ни няма достатъчно средства, за да се реализира цифровизацията до края на срока -1 септември 2013 г., който България има като ангажимент към Европейската комисия.

Оказва се, че щедри средства за реклама има, но не е ясно откъде правителството ще отпусне пари за техническото реализиране на проекта.

Още за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase