Снимка: istock

Лошо настроение, което трае с дни, депресивни състояния... Може би няма човек, който да не е преминавал през тях. Влошеното настроение винаги променя мирогледа ни, влошава качеството на работата, отразява се на комуникацията с близки, приятели, колеги.

Изследванията показват, че изборът на храна може да задълбочи или да намали чувството за депресия, тревожност. Сред храните, които е добре да избягваме, особено когато не се чувстваме емоционално балансирани са кетчупът и готовите сосове, храните съдържащи трансмазнини, подсладителите, както и:
 
Захар
 
Чувстваме се прекрасно, когато хапваме любимия си десерт, но това е само за кратко. Докато се усетим, вече сме потънали в емоционална и физическа яма на изтощение. Според последни проучвания депресия, диабет и деменция могат да се срещат заедно при някои хора и това не е случайно.
 
Когато консумираме захар и захарни изделия, нивата на кръвната ни захар се повишават, а мозъкът ни работи на неоптимално ниво. Излишната захар причинява голям спад в синтеза на протеин, който насърчава растежа на неврони и синапси, а депресията е само един от възможните отрицателни резултати.
 
Бързи закуски
 
Когато сме в любовна драма (най-често тогава) или губим апетит, или смятаме, че храната може да ни помогне да преодолеем мъката. Изборът ни на храна в тези моменти е повече от нездравословен – бургери, тестени закуски, пържени храни...
 
Според проучване от 2012 година, публикувано в Public Health Nutrition, честата консумация на бързи храни увеличава с 51% риска от развитието на депресия. Това означава, че когато сме тъжни бързите храни могат допълнително да влошат състоянието ни.
Кои са останалите храни вижте в Az-jenata.bg
 

 

Коментари Напиши коментар