Снимка: архив, Булфото

"Грешката, която забави линейката за болен човек в София вероятно е на диспечерното на нашия център", призна шефът на "Бърза помощ" д-р Георги Гелев.

Окончателно обаче това щяло да стане ясно в неделя, когато ще бъдат на работа всички от смяната.

За да се види и прецени кой е виновен - дали 112 или "Бърза помощ" са изслушани звуковите файлове при предаването на сигнала.

Още по темата

Служителката на 112 заяви пред Нова тв, че в първия момент е записала "Чарлз Дарвин" №17, но веднага чула, че жената казва №14 и го поправила с удебеляване на четворката.

В крайна сметка линейката е дошла след около 45 минути на мястото, а малко преди това 45-годишният мъж е издъхнал.

Dnes.bg публикува емоционално писмо на жената от Facebook, която е открила човека на улицата, звъняла е на 112, открила е неговите близки и заедно с тях станали свидетели на смъртта му.

Първоначално здравният министър Петър Москов обясни, че вината е на човека, повикал линейката. Москов се позова на доклад от тримата души в екипа, включително и диспечера, че е подаден погрешно сигналът, като в адреса е сбъркан номер 11 с номер 17, а при повторно подадения сигнал екипите са реагирали навреме.

"Става въпрос за погрешно съобщен адрес. Не може да сбъркаш 11Б със 17А. Тук вината не е в екипите ни", отсече Москов.

По-късно обаче се оказва, че не е точно така. "След като проведохме разговори и поисках да бъдат изслушани всички звукови файлове от записите по повикването на конкретния адрес, стана ясно, че грешката е в приемането на адреса, а не в подаването на адреса", каза зам.-здравният министър Ваньо Шарков.

Той допълни, че в този случай трябва да има наказан служител за допуснатата грешка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase