Източник: Reuters, архив

Поръчваме повече в ресторанта, когато сервитьорът е по-пълен. Това установяват изследователи от Ню Йорк, САЩ. Те отправят своя фокус към коварната пресечна точка между консумацията на храна и поведенческата психология, като данните са поместени на страниците на сп. Environment and Behavior. 

За да установят как външните фактори влияят на поръчката в ресторанта, специалистите наблюдават взаимодействието между 497 клиенти и техните сервитьори в 60 различни ресторанта. 

Взима се под внимание това, което клиентите поръчват, техният индекс телесна маса, както и този на сервитьорите, които ги обслужват. 

При анализа на данните се констатира, че клиентите поръчват значително повече, когато сервитьорът има по-голям индекс телесна маса, в сравнение със случаите, в които обслужващият ги е по-слаб. По-конкретно, при наличие на по-тежък сервитьор, клиентите са четири пъти по-склонни да поръчват десерти, поръчките на алкохолни напитки също са повече - с 17,65%. 

Изследователите поясняват, че по-закръглените сервитьори оказват голямо влияние на най-слабите клиенти. Те припомнят, че според данните на предишни проучвания светлината, музиката и мястото, на което клиентът седи, подсъзнателно също могат да повлияят на неговата поръчка.

Повече за факторите, които влияят на консумацията на храна, може да научите на Puls.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase