Снимка: Reuters

  Етикетите на продуктите, на които пише органични се приемат с охота от потребителя. Според специалисти само надписът „био“ е напълно достатъчен да провокира потребителя за избора му.

 
В проучване взимат участие 115 доброволци и от двата пола. За дегустация са им раздадени два вида бисквити, чипс и кисело мляко. На едните са залепени етикети био, на другите той липсва. В действителност и двата вида продукти са органични.
 
Резултатите показват, че доброволците са предпочели продуктите, на които фигурира означението "био". Те определят тези храни като по-вкусни. Доброволците дори споделят, че се чувстват по-добре след консумацията им за разлика от тези без обозначения етикет.
 
Доброволците възприемат продуктите с етикет "биологично производство" като нискокалорични и по-здравословни. Те обясняват, че усещат бисквитите с био етикет с по-голямо съдържание на фибри, въпреки че те са едни и същи по състав.
 
Според специалисти много от производителите злоупотребяват точно с това самовнушение на потребителя и слагат етикети "био", дори и на неорганично произведени продукти.
 
Доброволците в проучването са склонни да платят двойно за продуктите с етикет „био“.
 
Резултатите от проучването са публикувани в сп. Food Quality and Preference.
 
Още интересни новини за здравето може да намерите в Puls.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase