Снимка: Reuters

Според ново проучване феновете на социалните мрежи имат по-високи нива на самочувствие, но по-ниски нива на самоконтрол. Това означава, че  са по-склонни да консумират сладкиши и други калорични храни, особено след комуникация с близки, обясняват изследователите. 

Екип от Колумбийския университет и Университета в Питсбърг определя именно този фактор като стимулиращ напълняването, а не толкова заседяването през компютъра.
 
Учените проследяват поведението на потребители на Facebook, за да установят какво е поведението им, след като приключат със сърфирането в интернет. 
 
Става ясно, че използването на онлайн социални мрежи има положителен ефект за повишаване на самочувствието и благосъстоянието. От друга страна обаче, засиленото самочувствие може да има пагубно въздействие върху поведението, и по-точно върху хранителните навици, смятат учените.
 
Потребителите на социални мрежи се интересуват от имиджа си, който представят онлайн. Използването им повишава самочувствието особено на тези, чийто интерес е фокусиран върху близките. Това моментно усещане обаче е обвързано със занижен самоконтрол по отношение вида и количеството на приеманите продукти при храненето след онлайн комуникацията, поясняват експертите. 
 
Резултатите са отразени в сп. Journal of Consumer Research.
 
Още любопитни новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase