източник: Reuters

Причината за развитието на диабет може да се дължи на наличието на вредни микроорганизми в червата, според ново изследване.

Хората с диабет тип 2 имат високо ниво на патогени в червата си, пояснява ръководителят на проучването проф. Джун Уан от Университета в Копенхаген.

Смята се, че научният пробив може да доведе до по-бързо и ранно диагностициране на заболяването. Откритието има важен принос в областта на изследване на взаимодействие между чревните бактерии и здравето, коментира експертът проф. Карстен Кристиянсен.

За целите на изследването учените анализират наличието на чревни бактерии при 345 души - 171 от тях са с диабет тип 2, с ясни биологични индикатори за заболяването.

Резултатите показват, че в сравнение със здравите участници, тези с диабет имат по-неблагоприятна бактериална среда в стомаха си, което може да потисне действието на различни лекарства.

Подобно проучване, проведено сред диабетно болни в Дания, също открива значителен дисбаланс във функцията и състава на чревните бактерии при участниците.

Учени, работещи по проекта MetaHIT, който е финансиран от Европейската комисия, пък открива над 3,3 млн. гени от чревни бактерии, които могат да играят ключова роля при лечението на редица сериозни заболявания.

Предстои провеждането на по-задълбочени изследвания, които да покажат какво е въздействието на чревните бактерии при хора, които са изложени на риск от развитие на диабет.

Резултатите са публикувани в сп. Nature.