източник: Reuters
Играта на пъзел при 2-4-годишните залага отличното ориентиране в пространството по-късно при децата, смята екип учени от Чикагския университет. Ефектите от реденето на мозайката от най-малките се вижда към 5-годишна възраст, коментират изследователите.
 
Способността да боравят с парченцата като ги съотнасят към цялото, което според Сюзан Ливайн, експерт от отдела за математическо мислене при децата, е показател за бъдещи научни, технологични, инженерни или математически умения.
 
В проучването участват 52 семейства с малки деца на 2-4 години, които прекарвали по 90 минути игра на пъзел на четири месеца. Заниманието толкова повече повлиявало тези умения, колкото по-често е отделяно време за него. Ползите се описват както при момчетата, така и при момичетата с тази разлика, че те успяват да наредят по-сложни пъзели при срещите си с експертите и родителите им се увличали повече в играта, в резултат на което пространственото мислене при тях се оформило по-солидно.
 
Причината за различната степен на уменията според учените вероятно се дължи на стериотипите, към които се придържат родителите при общуването с децата си, тъй като използваните пъзели вкъщи били еднакви и за двата пола. Обикновено на момчетата се обяснява повече чрез език, който използва пространственото възприятие.
 
Изследването е спонсорирано от Американското Национално научно дружество и Националния институт на здравето в САЩ и е публикувано в Issue of Developmental Science.
 
Повече любопитни новини за детското здраве можете да прочетете в Puls.bg 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase