източник: Dreamstime
Наскоро маркетингово проучване на Nielsen показа, че най-предпочитаният козметичен продукт в България е крем „Здраве“, което донякъде е изненадващо, имайки предвид изобилието козметични продукти на пазара от реномирани западни марки. Запитахме се на какво в действителност може да се дължи добрата популярност на този български продукт. Обърнахме се към специалист от самата компания производител, който да ни разясни тайните на крема и разликите между обикновената козметика и медицинската.
 
Наталия Михайлова е специалист „Иновации - Бяла козметика“, известната българска козметична компания "Арома". Ето как тя отговори на въпросите ни:
 
Според Вас на какво се дължи популярността на този български крем в страната ни?
 
„Здраве” е, може да се каже, емблематичен продукт за българската козметична индустрия. Вече повече от 40 години е на пазара и поколения българи са го ползвали и са се уверили в универсалния му дерматологичен ефект. Кремът има широкоспектърно действие и това е една от причините да е толкова популярен. Освен това, за този крем може без преувеличение да се твърди, че дава повече, отколкото обещава.
 
Какво съдържа той и по какъв начин помага?
 
Кремът съдържа комбинация от активни вещества в оптимални количества, така че да имат максимален ефект при определени кожни проблеми. Разработен е на основата на цинков оксид, който има свойствата да подсушава кожата и да  предотвратява възпалителните процеси. В резултат на това засегнатите зони, третирани с него, са успокоени и защитени. Цинковият оксид е и физичен UV филтър и често се включва в продукти за защита на кожата от нефизиологично стареене-увреждане на кожните клетки вследствие прекомерното излагане на слънчева светлина.
 
Друг ефективен компонент от крема е пчелният восък. Известно е, че пчелните продукти имат благоприятно въздействие върху човешкия организъм. Ние сме заложили на способността му да акумулира топлина и да я отдава много бавно. По този начин се подобрява кръвообращението и микроциркулацията в кожата, клетките са витализирани и стимулирани. Пчелният восък има антимикробно и регенеративно действие върху засегнати клетки и тъкани и омекотява кожата.
 
В състава му са комбинирани вазелин и ланолин. Ланолинът е едно от маслата, които се адсобрират напълно от кожата и влияе благоприятно върху заздравителните процеси. Вазелинът образува защитен филм, като по този начин задържа влагата в кожата и съхранява еластичността ѝ. В комбинация вазелинът и ланолинът притежават омекотяващо действие и повишават нивото на хидратация в кожата.
 
Каква всъщност е разликата между медицинската козметика и обикновената козметика? Какво превръща един козметичен продукт в продукт на медицинската козметика?
 
Терминът  „медицинска козметика” вече е публично наложен, макар и да не е съвсем коректен, съгласно действащото законодателство. За разлика от обикновената козметика, която често е насочена към широк кръг потребители, “медицинската козметика” е ориентирана в помощ на определен кръг хора с дерматологични проблеми. Този клас козметични продукти са специално разработени, за да имат определено благоприятно въздействие при кожни проблеми като акне, много суха кожа с атопично поведение, себорея, пърхот и др. Но тази козметика не повлиява и не лекува заболявания. Когато един козметичен продукт е разработен така, че да защитава, облекчава и предпазва от определени изменения във външния вид на кожата, то той не може да бъде класифициран като лекарствен продукт. Точно затова, за да се отличат тези продукти от лекарствените препарати и от обикновената козметика, а и за да се насочи вниманието на потребителите към специфичното действие на дермо-козметичните продукти, постепенно възниква и се налага определението “медицинска козметика”. Важно е да се знае, че “медицинската козметика” не може и не бива да служи като заместител на традиционното лечение на дерматологични проблеми, но може да го подпомогне.
 
Какво може да ни ориентира за качествата на даден козметичен и не се подведем в избора си?
 
Изборът на козметичен продукт за грижа за кожата зависи от нейните потребности, от сезона, от възрастта.

Продължението на интервюто можете да прочетете в Puls.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase