ЕС наложи високи мита на произведените в Китай електрически автомобили. Според документ, публикуван от Европейската комисия, новите мита достигат 35%. Това се случи, след като проверка установи, че подкрепата на Пекин за местните производители е несправедлива.

Германия и Унгария се противопоставиха на мярката, опасявайки се от ожесточена търговска война между ЕС и Китай, предаде АФП.

По време на проучването Пекин упрекна блока в „несправедливи, несъответстващи на изискванията и необосновани протекционистични практики“.

Според текста, публикуван в интернет от Европейската комисия, която ръководи търговската политика на ЕС, митата ще се добавят към сегашните 10% върху вноса на електромобили от Китай.

Решението ще влезе в сила след публикуването му в официалния вестник на ЕС на 30 октомври, а след това допълнителните мита ще влязат в сила от 31 октомври.

Проучването на Брюксел установи, че държавните субсидии на Китай несправедливо подбиват цените на европейските производители на автомобили.

След като влязат в сила, тарифите ще бъдат окончателни и ще действат в продължение на 5 години.

Допълнителните мита се прилагат с различни ставки и за автомобили, произведени в Китай от чуждестранни групи, като Tesla, за която се прилага мито от 7,8%.

Китайският автомобилен гигант Geely - един от най-големите продавачи на електромобили в страната - е изправен пред допълнително мито от 18,8%, съобщава БГНЕС.

Днес Франция приветства новите мита върху вноса на китайски електромобили в ЕС:

"35-процентното мито върху вноса на китайски електромобили, обявена от Европейската комисия, е от решаващо значение за оцеляването на автомобилната индустрия на блока", заяви френският министър на икономиката Антоан Арман, предаде АФП.

"Европейският съюз взема изключително важно решение за защита и отстояване на търговските ни интереси в момент, когато нашата автомобилна индустрия се нуждае от подкрепата ни повече от всякога", добави Арманд.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase