Снимка: БГНЕС
fallback

На фона на покачващите се разходи за живот във Великобритания ръководителят на Националната здравна служба (НСЗ) призова болниците да проведат кампании, с които да помогнат за "минимизиране" на натиска върху отделенията за спешна помощ през зимата, предаде ДПА.

Изпълнителният директор на НСЗ Аманда Причард заявява в писмо до ръководителите на здравните служби, че тази година планирането на зимния период е започнало по-рано от обичайното, "с оглед на това, че натискът върху НСЗ ще бъде значителен, особено в сферата на спешната помощ".

Вестник "Дейли телеграф" съобщава, че се очаква по-късно тази година да бъде подновена кампанията "Помогнете ни да ви помогнем", която ще призове гражданите да използват спешния телефон 999 и службите за спешна помощ само в краен случай.

Миналата година НСЗ използва телевизионни реклами, постове в социалните мрежи и билбордове, за да насърчи хората да използват онлайн услугата "111" за спешни случаи, които не са животозастрашаващи, вместо да се обаждат на "Бърза помощ".

В момента НСЗ изостава сериозно в работата си, като броят на хората, чакали две или повече години, за да получат лечение, през юни е възлизал на около 6700. Съществена роля за тази негативна тенденция изигра и пандемията от коронавирус, отбелязва ДПА.

Конфедерацията на здравните служби изпрати вчера писмо до министрите, в което предупреждава, че заради нарастващите разходи за живот през зимата хората ще трябва да избират между това дали да плащат за храна, или за отопление на домовете си.

Ръководителите на здравните служби заявяват, че са обезпокоени от факта, че широкоразпространената енергийна бедност ще увеличи и без това големия брой от около 10 000  смъртни случаи годишно, свързани със студа в жилищата. Това на свой ред ще увеличи и натиска върху вече претоварената система на здравеопазването, предупреждава съсловната организация.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

40

A1

преди 2 години

Те специалисти имат. Бюрокрацията е проблема им. След 1 преглед имат да попълват по 30 минути формуляри. Организацията им е пълна боза и от година на година става по зле.Пример: Първата свободна линейка е след 20 минути и е в София. Ще я пратим на повикване във Варна. След 40 минути ще има свободна във Добрич и тя ще отиде на повикване в Плевен.А сега се чуди на логиката им....

39

Анонимен

преди 2 години

UK от десетилетия е най-мизерната за обикновения човек страна в Европа и ще става по-зле.

38

Санкциите действат

преди 2 години

каквото си надробиш - това сърбаш!

fallback