Снимка: БГНЕС

Европейският съд се произнесе по иска на България за спиране на прилагането на Мобилен пакет I до окончателното решение на съда по т. нар. „Голямо дело“.

Съдът отхвърли иска за временно отлагане на прилагането на най-спорната разпоредба на Мобилен пакет I - връщането на камионите до мястото им на регистрация, съобщиха от Съюзът на международните превозвачи.

През октомври 2021 г. България внесе иск за отлагане на мярката до окончателното решение на Европейския съд по делото заведено от България и още 8 държави – членки на ЕС (Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния). Действията на българската държава, бяха наложени от драстичната промяна на икономическата действителност, както и доказани необратими последици върху околната среда (принудителните празни курсове на камионите ще доведат до покачване на въглеродните емисии). През 2020 г. Съюзът на международните превозвачи сигнализира за сериозни социално-икономически последици от мярката сред българския транспортен бранш.
С решението си Европейският съд на практика отказа всякаква възможност за намаляване на вредите от прилагането на Мобилен пакет I,смятат от съюза.

Официална информация от страна на българското Министерство на транспорта и съобщенията все още няма. Каква е позицията на българската държава, как е била аргументирана позицията ни и как тя ще защити транспортния си бизнес също.

В условията на тежка икономическа криза България е оставена без стратегическа транспортна политика, а браншът е в ситуация, в която получава информация и подкрепа от ресорните министерства на останалите 8 държави-членки. Паралелно, целенасочените репресивни действия на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ към конкретни транспортни фирми в България, изявили своето несъгласие по законен начин с политиката водена от МТС, продължават, твърдят от Съюза на международните превозвачи.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase