Снимка: БГНЕС
fallback

Британският авиационен регулатор разследва дали Ryanair и British Airways са нарушили закона, като са отказали да възстановяват средства на клиентите за полети, които пътниците не са могли законно да предприемат по време на блокировките, причинени от COVID-19, съобщава CNN.

В изявление в сряда Органът за конкуренция и пазари заяви, че авиокомпаниите може да са нарушили законните права на потребителите, като са отказали възстановяване на пари в брой на полети, които не са били проведени по време на периода на локдаун. В много случаи превозвачите вместо това предлагаха ваучери или опция за пререзервиране.

По време на блокирането на коронавируса правителството на Обединеното кралство направи незаконно пътуването в чужбина по несъществени причини. Тези ограничения бяха премахнати на 17 май, въпреки че правителството все още препоръчва да не се пътува до определени страни.

"Макар да разбираме, че авиокомпаниите са преживели трудни времена по време на пандемията, хората не трябва да дават несправедливо пари от джоба си", заяви главният изпълнителен директор на CMA Андреа Кочели. "Вярваме, че на тези хора е трябвало да им бъде дадено обезщетение", добави той. "Само съда обаче може определи дали е настъпило нарушение."

Ryanair, най-големият нискотарифен превозвач в Европа, заяви в изявление, че плаща обезщетения в "оправдани случаи".

"От юни 2020 г. всички наши клиенти също имат възможността да презаписват полетите си, без да плащат такса за промяна и милиони наши клиенти от Обединеното кралство са се възползвали от тази опция", добавя компанията.

Говорител на British Airways заяви, че авиокомпанията "е действала законно през цялото време".

"Извършихме над 3 милиона възстановявания и помогнахме на милиони наши клиенти да променят датите или дестинациите си за пътуване“" добави говорителят. "Невероятно е, че правителството се опитва да накаже допълнително индустрия, която е на колене, след като вече повече от година забранява на авиокомпаниите да извършват смислени полети."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

4

Анонимен

преди 2 години

От райън еър тръгнаха всички простотии при авиолиниите като плащане на багаж, плащане за място, приорити бординг, спря да се сервира храна и напитки, доплащане ако плащаш с кредитна карта и всички подобни простотии. Да си плащат като попове сега.

3

Анонимен

преди 2 години

"е веднъж ни треснаха вратите пред нас, защото сме закъсняли с 1 мин., а можеше да ни пуснат съвсем спокойно."А можеше да не закъснявате, съвсем спокойно.

2

Анонимен

преди 2 години

Натиска на лобитата е много голям.

fallback