Снимка: БГНЕС
fallback

Deutsche Lufthansa отчете рекордна годишна загуба от 6.7 млрд. евро и заяви, че ще се бори да привлече приходи от полети преди края на годината, докато коронавирусната криза продължава да оказва влияние върху въздушния транспорт, съобщава Bloomberg.

Най-голямата авиокомпания в Европа се очаква да повиши капацитета си през 2021 г. до ниво, което е малко вероятно да генерира значителни средства, се казва в изявление в четвъртък. От компанията прогнозират по-малка оперативна загуба за годината.

Lufthansa е сред превозвачите, които са силно засегнати от пандемията, тъй като интересът към полетите на дълги разстояние е значително ограничен. От Международната асоциация за въздушен транспорт дори предупреждават, че на някои услуги може да им отнеме години, за да се възстановят. Германската компания заяви, че търсенето трябва да започне да се увеличава по някои маршрути това лято, макар и само ако въвеждането на ваксини позволява облекчаване на мерките.

„Международно признатите дигитални сертификати за ваксинация и резултати от тестове трябва да заменят забраните за пътуване и карантината“, заяви главният изпълнителен директор Карстен Спор. По думите му от лятото нататък се очаква търсенето да се повиши отново, веднага щом ограничителните ограничения за пътуване бъдат намалени чрез по-нататъшно въвеждане на тестове и ваксини, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.

Lufthansa очаква да достигне между 40% и 50% от капацитета си през 2019 г. през тази година. За сравнение предишната цел беше за капацитет от 40% до 60%.

Това е лоша новина за рентабилността, като се има предвид, че авиокомпанията трябва да оперира с около половината от наличния си капацитет, за да спре изтичането на капитал.

Загубата за 2020 г. е под прогнозата на анализаторите за 6,24 милиарда евро, докато приходите за цялата година спадат с 63% до 13,5 милиарда евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Анонимен

преди 3 години

И кво? Продават малко по-добра услуга на 4-5 пъти по-висока цена.

7

Хвър

преди 3 години

Пътувал съм с тях доста до източна Азия. Ако Аерофлот ползваха Домодедово, вместо Шереметиево, дори те щяха да са за предпочитане пред Луфтханза. Последно летяхме с турските авиолинии, пак си беше гадно, но далеч не толкова, колкото с Луфтханза.

6

Mda

преди 3 години

Една от най-некоректните авиокомпании от които е останало само славното и име. Вече шест месеца чакам да ми възстановят сума за канселиран от тях полет и ни дума, ни вопъл, ни стон. Има десетки хиляди, ако не и повече хора чакащи дори по девет и повече месеца безрезултатно!

fallback