Снимка: БГНЕС
fallback

В началото на другата година авиокомпанията Ryanair планира да включи няколко нови самолета във флотилията си. Всички те ще са Boeing 737 MAX - същия онзи Boeing, който след като падна два пъти, бе приземен изцяло.

Еди Уилсън, главен изпълнителен директор на главното оперативно подразделение Ryanair DAC, направи прогнозата, че компанията му ще започне да лети със самолета, след като American Airlines разкриха своите планове да започнат да използват 737 MAX за полети между Ню Йорк и Маями.

"Той ще ни донесе по-ниски оперативни разходи. В условията, в които се намираме сега, 737 MAX ще бъде приветстван не само от Ryanair, но и от нашите екипажи", заяви Уилсън.

Боингът е по-икономичен и по-малко вреден за околната среда от по-ранните модели на на компанията, а Ryanair е най-големият му клиент в Европа. Авиокомпанията е поръчала 135 самолета от специалната версия с по 197 места - с осем повече от стандартните машини. Превозвачът има опция да поръча и още 75 самолета.

Ryanair трябваше да започне да лети с Boeing 737 MAX от основната си база - летище Станстед в Лонднон, през май 2019 година. Но това не се случи, тъй като всички машини от този модел бяха приземени след март 2019 година, когато 157 пътници загинаха на борда на полет 302 на Ethiopian Airlines от Адис Абеба до Найроби. Преди това, през 2018 година,  полет 610 на Lion Air също се разби, убивайки 189 души.

Оказа се, че самолетите имат дефектен сензор, който води и до двете трагедии. След трагедиите, Boeing се опита да отстрани проблемите по машините си, за да получат те отново лиценз за пътнически полети. Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (Easa), която регулира Ryanair, ще определи дали 737 MAX е годен за употреба в Европа.

"Мисля, че Boeing 737 MAX ще се върне в експлоатация през следващите няколко седмици в САЩ", заяви Еди Уилсън пред The Independent. "Еasa работи в тясно сътрудничество с FAA. Двата органа работят заедно, като FAA ще тръгне първа, а Easa ще застане плътно зад нея."

Необходимата корективна работа преди връщането в експлоатация включва нов софтуер и допълнително обучение за пилотите.

В индустрията се спекулира, че Ryanair може да направи голяма поръчка за допълнителни самолети Boeing 737 MAX. През 2001 г., след 11 септември, авиокомпанията поръча сто самолета от старите модели 737 на изключително изгодни цени. Този ход даде на Ryanair значително предимство в цената пред останалите конкуренти на компанията.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Факт

преди 3 години

Падат самолети,ама с цве*тн*окожи пилоти!С бели що не падат (толкова)?Щото си четат уроците и мислят като работят!

9

Анонимен

преди 3 години

Райън еър нямат много избор, защото са поръчали вече самолетите и вероятно и са продали старите, така че са в сложни финансови взаимоотношения с поне 2 страни. Но аз не бих се качила на 737 Мах. Вярно е, че това в момента е най-проверявания самолет и каквото е имало като дефекти вероятно са го открили. Но все пак си е страшничко. От друга страна, полетите на Райън в момента са силно ограничени в момента, така че първо сигурно ще го тестват на намаления пътникопоток.

8

AcOrP

преди 3 години

Хмм, доста смело от странна на Райън Ер. Ама за пари всичко ще направят, Дано сме повече хората които да отказваме да летим с Боинг та повече авиокомпании да го взимат на предвид,

fallback