Снимка: БГНЕС
Гърция разчита на приватизацията на още регионални пристанища, за да утвърди статута си на транспортен хъб, както и да подкрепи възстановяването на икономиката от дългогодишната дългова криза и ударите на коронавируса, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.
 
Планът е държавният фонд по приватизация на средиземноморската страна още в началото на следващата година да стартира тръжна процедура за още две пристанища – Ираклейо и Волос. Последните процедури бяха за пристанищата в Александруполис, Кавала и Игуменица, припомни Рикардо Ламбирис, изпълнителен директор на Гръцкия фонд за държавни активи.
 
Пристанището в Пирея, което е най-голямото в Гърция, се превърна във водещо пристанище на Средиземноморието, както и в четвъртото по големина в Европа, след като китайската Cosco Group купи мажоритарен дял от него през 2014 г. През 2018 г. Гърция също така завърши продажбата на дял от 67% на пристанището в Солун, което пък е второто по големина в страната.
 
"С приватизацията на регионални пристанища в комбинация с вече развития потенциал на пристанищата в Солун и Пирея, Гърция бързо се превръща в транспортен и логистичен хъб за региона", коментира Ламбирис. "Развитието на пристанищата ще доведе до икономически растеж, тъй като те имат значителен оперативен потенциал", допълва той.
 
С близо една четвърт по време на дълговата криза, която удари страната преди десетилетие, се сви БВП на Гърция. Очакванията в момента са гръцката икономика да се свие с близо 8% през тази година заради влиянието на пандемията от коронавирус. Нивото на безработица в страната все още е най-високото в Европа.
 
Цялата статия можете да прочетете ТУК

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase