Снимка: Pixabay
fallback

Властите в Бирмингам обмислят да се въведе забрана за частни автомобили в центъра на града. Идеята е включена в нов транспортен план, който беше публикуван от местния градски съвет. Целта е да се намалят вредните емисии и задръстванията в града, пише "Индипендънт".

Транспортния план ще преобрази главните улици в центъра на Бирмингам в пешеходни. Ще се изградят нови велоалеи и по- добра мрежа на градския транспорт.

Частните автомобили ще се допускат до ръба на центъра, но няма да имат право да преминават през нето, съобщава bTV.

"Прекаленото разчитане на частни автомобили е вредно за здравето ни, вредно е за общността ни и е вредно за бизнеса, който страда от задръстванията в града", коментира Уасийм Зафар, шеф на местната транспортна комисия.

Бирмингам не е единствения британски град, който обмисля предприемането на радикални мерки срещу замърсяването от автомобили. Миналата година в град Бристол бяха приети мерки, според които дизеловите автомобили са забранени за движение в часовете между 7 ч сутринта и 3 ч. следобед.

В Лондон също е въведена зона с ултра-ниски вредни емисии, в която шофьорите на по-стари автомобили плащат солени глоби.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Анонимен

преди 4 години

Защо да го спират, то градът и без друго прилича на обитателите си от африка и пакистан, а на тях както знаем им е добре да се въргалят в собствените си ... .

6

Анонимен

преди 4 години

И там ли правят едни велоалеи, които стоят празни, а автомобилите не могат да се движат заради тези велоалеи? В София е така. Велоалеите на практика не се използват, но задръстиха допълнително движението.

5

Анонимен

преди 4 години

В Бирмингам гъстотата на населението е почти два пъти по-голяма от тази в София, а това е същественото, когато се оценява автомобилното движение. В случая София и Бирмингам са несравними заради много различната гъстота на населението. Отделно, че там имат много повече автомобили и ги използват много повече в сравнение със София.

fallback