Снимка: архив, Reuters
fallback

Градският транспорт в Брюксел ще бъде безплатен за пътуващи под 25 и над 65-годишна възраст. Това реши Управителният съвет на компанията STIB, която оперира метрото, автобусите и трамваите в столицата на Белгия.

Новата мярка, която ще струва на общината 12 милиона евро годишно, цели да насърчи използването на градския транспорт вместо автомобили. Тя идва, след като на местните избори миналия октомври няколко партии настояха за безплатен градски транспорт. Идеята беше подета от решението на съседен Люксембург да премахне заплащането на градския транспорт и влаковете от следващото лято.

Безплатният транспорт е част от следизборното споразумение, подписано от шестпартийната коалиция, управляваща в Брюксел. Тя си поставя за цел да направи белгийската столица въглеродно неутрална (нулеви СО2 емисии) до 2050 г.

Според белгийската обществена телевизия RTBF премахването на билетите за определени възрастови групи е част от по-широк план за улесняване на мобилността в столичния регион. Той предвижда ограничаване на скоростта в града до 30 км/ч, изграждане на повече велоалеи, пускане на нови линии на градския транспорт и удължаване на трамвайната мрежа.

Градският транспорт в Брюксел беше безплатен за пенсионерите допреди 10 г., но финансовата криза принуди компанията за градски транспорт да въведе годишни карти от 60 евро за възрастните хора. Ученическата и студентската карта е 50 евро годишно.

Цената за едночасово пътуване с градския транспорт в Брюксел е 2,10 евро.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

Анонимен

преди 4 години

моля ви се, не сравнявайте клоаката София с Брюксел. В Киншаса живеят при по-добри условия.

15

Гошо

преди 4 години

Демагоия от вякъде Че тия над 65 и тия под 25 те в повечето се движат с гр транспорт Основните възрастови групи са точно между тези две

14

Истината

преди 4 години

Скорост до 30 м/час, означава по-голямо замърсяване от автомобилите. Най-малко замърсяващата скорост обикновено е около 90 км/час. Велоалеите, ако ги правят, както в София, ще увеличат задръстванията, а с това и замърсяването на въздуха. В Брюксел автомобилите са два пъти повече на човек от населението в сравнение със София и се използват много повече. Официалната статистика в България твърди друго, на базата на няколко манипулации.

fallback