Снимка: Reuters
fallback

Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair отмени полети от и за София, въпреки обещанията си, че това няма да се случи.

Към момента е засегнат само маршрутът от Лондон до София и обратно, става ясно от публикуваният тази сутрин списък на анулации.

Сутрешният полет от Лондон "Станстед" (11:40) до София и обратно (12:05) няма да се осъществи на 22 септември.

Oще по темата

На 28 и 30 септември, както и на 5, 7, 12, 14, 19, 21, 26 и 28 октомври се анулира вечерният (21:35 от Лондон, 22:00 от София), съобщиха от превозвача.

Rayanair отмени вече над 2000 полета заради объркване при планирането на отпуските на пилотитеси, поне такова е официалното им съобщение. Над 400 000 души са засегнати от проблема.

Решението на превозвача беше огласено в петък, когато Ryanair съобщи, че до края на октомври по 40-50 полета дневно от летища в цяла Европа няма да бъдат извършени.

Европейската комисия призова вчера авиокомпанията да изпълни задълженията си към пътниците, като освен алтернативи и връщане на парите, им предложи и дължимите компенсации.

Според европейското законодателство, пренасочването трябва да се осъществи до 48 часа преди или след полета, за който е закупен билет.

Право на компенсация има и пасажерите, които са информирани за анулирането на билета им по-малко от 2 седмици преди датата на полета.

Дължимата сума варира от 250 евро за маршрути до 250 километра до 600 евро за разстояния, надвишаващи 3500 км.

Пътниците могат да поискат и допълнително плащане, ако могат да докажат, че са претърпели финансови щети в резултат на анулиране на полета, например изпускане на връзка за по-нататъшно пътуване, ако са научили за отмяната на полета по-малко от седмица преди осъществяването му. Допълнителната компенсация зависи от времето на алтернативния полет, предложен на пътника, уточни Еврокомисията.

Потребителски организации в Италия, Испания, Белгия и Португалия обявиха общи действия в защита на пътниците, заплашвайки Ryanair, че ако до осем дни не предприеме действия да компенсира клиентите си, ще я дадат на съд.

На спешна пресконференция в Дъблин вчера, собственикът на авиокомпанията Майкъл О'Лийри поднесе извинения на пътниците за причиненото неудобство. Той обеща 75%- 80% от тях да получат безплатно пренасочване към друг полет на  Rayanair в същия ден, като отменения, за който имат билет. На останалите ще бъде предложена финансова компенсация от €240 до €400 (£212 до £354) в зависимост от дължината на полета. Допълнителни разходи на пътниците, като наети автомобили под наем, няма да бъдат изплатени от Rayanair, съобщи собственикът.

Няма да се покриват и суми за купуване на билети от други авиокомпании, с които да бъдат извършени анулираните полети.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Пилот

преди 6 години

До Анонимен 6Продаде я за 150 хил. долара, а после Гад-а Зееви ни осъди да му платим 21 милиона, разпродаде сградите на представителствата по света и я фалира.

8

dragan

преди 6 години

до 3: Примерно до Кьолн няма директен полет от никоя авиокомпания.

7

Всезнайко

преди 6 години

Всъщност става дума за недостиг на пилоти. 140 пилоти са напуснали в последния месец от компанията. Разбира се, че не е грешка с отпуските. Но това е за замазване на проблема и имиджа. Нориджън им краде пилотите

fallback