Снимка: архив, Reuters
fallback

Шофьорите на ТИР ще могат да получават европейски заплати едва след 3-ия ден, в който карат в друга държава от ЕС. Това предлага Европейската комисия в нов проект за директива, уреждащ условията на труд за товарните шофьори.

Според настоящото законодателство международните водачи трябва да получават възнаграждение според държавата, в която шофират при международни пътувания и национална – ако извършват каботажен превоз.

Тъй като правилото "за равен труд, равна заплата" се прилага само от три държави, Еврокомисията е готова да направи отстъпка за три дни, за да гарантира по-добри условия на труд за шофьорите, обясни транспортният еврокомисар Виолета Булц.

Това означава, че ако български шофьор на ТИР е нает да работи в Люксембург, той трябва да получава люксембургска заплата.

Ако обаче той работи в българска фирма, която го изпраща да откара някакъв товар в Люксембург от България, той ще вземе по-високото възнаграждение, ако за да го достави, трябва да остане повече от три дни в Херцогството.

В противен случай надницата му ще бъде българска. Ако обаче престоят му е четири и повече дни, целият курс трябва да бъде платен в размер, какъвто за същата работа би получил люксембургски шофьор. Мярката ще постави в по-неизгодно положение западните шофьори, пращани с товари на Изток, където заплатите са по-ниски.

Еврокомисията предлага и други нововъведения, като че водачът на ТИР може да наруши строгите европейски правила за работа и почивка, ако домът му или хотелът, в който трябва да преспи "е наблизо".

ЕС е задължил транспортните компании да снабдят всеки камион с тахометър, за да следят спазването на работното време. Сега тази мярка ще се разхлаби, но все още не е ясно как ще се формулира "наблизо".

Работодателите ще бъдат задължени да осигуряват място за пренощуване на международните си шофьори, което трябва да има легло и санитарен възел, ако не могат да им гарантират хотел, предлага още Еврокомисията. Социалният еврокомисар Мариан Тисен обясни, че новата отговорност се възлага, за да е сигурно, че шофьорите не спят в кабините. Променят се и правилата за задължителните почивки, така че поне веднъж на 3 седмици те да могат да се връщат у дома.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

Мирчо

преди 5 години

Като искат да няма дъмпинг ,защо не приемат единна почасова ставка от 10евро на час за цяла Европа. Така и шофьорите ще си сметнат заплатите и ще се плащат осигуровки на цялата заплата ,а не да се въртят измислени командировъчни

22

ром тиражия

преди 6 години

Машала-аферим искам неискам ше ставам европеец

21

Мен

преди 6 години

П.С. При З.Е. превозвачи се спазва правилото за дневните пари за храна и спане, а при И.Е. превазвачите шофьорите спят по кабините на влекачите. Та реално доходът на ЗЕ шофьор, напр. от Германия е около 3300-3500 евро, в зависимост от дните командировка и получените дневни пари.

fallback