Трима са обвинени за пожара във влака София–Кардам, при който загинаха 9 души.

Обвинителният акт по делото за огнения ад вече е внесен в Окръжния съд в Плевен, съобщи наблюдаващият делото прокурор Валери Мирчев.

Най-висшестоящият обвиняем е Георги Иванов, зам.-директор на "Пътнически превози" в БДЖ.

Според обвинението именно той е издал заповедта, с която наредил страничните врати на вагона да се заключват с каре и щифт.

Срещу него е взета мярка за неотклонение „подписка", съобщиха от прокуратурата.

В обвинителния акт пише, че Иванов е причинил по непредпазливост смъртта на жертвите.

Обвинени са и кондукторът на злополучния вагон Г. Георгиев от Варна и началникът на влака И. Костадинова от Лом.

И тяхното обвинение е за причиняване на смърт по непредпазливост.

Все още обаче съдът не е насрочил първото заседание по делото.

В края на март разследващите обявиха, че пожарът е възникнал вследствие на техническа неизправност в ел. инсталацията.

Отхвърлена е първоначалната версия, че запалването е предизвикано от дезодоранти, каза той.

На 28 февруари 2008 година България осъмна с новината за опожарени вагони между гарите Червен бряг и Карлуково.

Малко преди полунощ в кушет-вагона на влака София–Кардам възниква пожар, пътуващите изпадат в паника, някои скачат през счупените прозорци, но 9 от тях не успяват да се спасят и са овъглени до неузнаваемост.

Ден след ужасната трагедия от БДЖ брояха жертвите, следователи претърсваха останките от опожарените до неузнаваемост вагони, а обезумели роднини кръстосваха композицията, за да разберат съдбата на близките си, пътували с влака. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase