119

Анонимен

преди 2 години

Старческата деменция съвсем е изпила мозъка на дъртаците. И сега всеки, може да си купи Дачия и да я кара 10 год., точно както комунистическия Москвич. Само висшия кадър на БКП караше Волга, ама това не ни устройва да го кажем, че ще излезе кофти комунизма.

118

Анонимен

преди 2 години

До 155..Пишеш хуморески.Чакахме по 10 15 год за да си купиш...соц.кола...

117

Барселона

преди 2 години

...около 1000лв.не вноската беше 1500лв и нямаше никаква лихва начислена на тези пари,а те стояха по 10...15 год. Мизерия си беше...

116

Анонимен

преди 2 години

Кола се купуваше по-лесно отколкото сега. Почти всяко семейство имаше автомобил. Хората имаха спестявабия и влогове.Сега даже трябва да теглиш кредит за първата вноска и има да плащаш много години наред.

115

Анонимен

преди 2 години

Запорожец се произвеждаше в УССР или така наречената у о крайна. Запорожието се намира там.

114

Анонимен

преди 2 години

Произвеждали сме на самолети в България! Но руснаците закриха заводите. Нямало нужда ние да правим самолети! Взимаха ни урана за материал за... знаете.

113

Анонимен

преди 2 години

Можеше и да дадеш няколко РЗ на наш човек в Мототехника и чакаш около 5 г.

112

Анонимен

преди 2 години

"Луксозни" бонбони бяха Черноморец. 2 лв по ред 1980 г.

111

Fallschirmspringer

преди 2 години

""...бе да направиш авансова вноска от около 1000 лева в държавното дружество "Мототехника" и после да чакаш да ти дойде редът....""" За недоучката-редактор,сумата беше фиксирана на 1500лв,без значение от марката и модела на автомобила

110

Митев

преди 2 години

До християнин Не мислиш ли, че има сериозна разлика в качеството? Москвич и Мерцедес не е баш едно и също

109

християнин

преди 2 години

Не Ви е точна информацията.Вноска в Мототехника-1500 лв. и в зависимост от марката,чаканатео беше различно.1986 г.,след направена вноска моето име през1971 г/бях ученик 7-ми клас/,си купих Лада 1500 ес.Това беше върха на луксозна кола.Цената беше 8100 лв.Доларът вървеше на черно 3 лв.Средната номинална РЗ беше 180 лв.Това прави 50 работни заплати т.е. 4 год. работа.Сравнете с цените и заплатите днес-средна РЗ 1200 лв./номинална/,,за 4 г. са 50000 лв.За нова кола-достатъчно.Същото е,г-да.

108

Анонимен

преди 2 години

До Анонимен 134 "какво да направя "Ами, можеш да спреш да лъжеш, че в някакъв магазин сте имали "луксозни" бонбони. Луксозни стоки произведени в Източния блок в Комунистическа България НЯМАШЕ. И да лъжеш и да не лъжеш, това е положението.

107

Анонимен

преди 2 години

До Анонимен 142 Вианги ме е забавлявало как червените каскетчета се опитват да отклонят от темата на разговор, защото е взела да става неудобна. Я кажи, защо българското левче не беше конвертируемо?

106

Анонимен

преди 2 години

Сега като станахме много вървежни и конвертируеми предполагам, че вече ще цъфнем. Или...?

105

Анонимен

преди 2 години

''бе нужна конвертируема валута, а достъп до нея имаха работили в чужбина'' .......................... Достъп до 'конвертируема валута' имаха всички комунистически отрочета, а може би е добре да обясним (за по-младите читатели), какво значи конвертируема валута и защо валутата ни не беше конвертируема.

104

Трабант

преди 2 години

ЗАЗ го превеждахме като завод за автомобилни зверове или заплаха за автомобилите на запад.

103

Анонимен

преди 2 години

Най-много намазваха чобаните. Отива, коли едно агне и ЗАЗът е негов без ред. За Лада-овца.

102

Анонимен

преди 2 години

Ехеее по бай тошово време карах ей такъв ЗАЗ на газ.

101

Анонимен

преди 2 години

През 1969 г. цената на бензина у нас беше:А-66 6 стотинкиА-72 7 ст.А-76 7,5 ст.АИ-93 9,5 ст.АИ-98 10 ст.През 1988 г. литър бензин в България струва 80 ст. внос от СССР по линия на СИВ.Цени на някои луксозни стоки: До средата на 1980-те кутия с 20 цигари българско производство струваше 50 ст. Кутия с 20 цигари внос от САЩ 1,70 лева. В края на 80-те цените на цигари българско производство почти се удвоиха.

100

Bay Hoy

преди 2 години

До АнонименПри мама и тати - да му дават джобни да води гаджето на дискотека....