Карам ЛАДА производство 1978г.мтора употреба докарана от Германия.Пушка,накъдето я насочиш натам върви без да задава въпроси!
КОЛИТЕ ПРИ СОЦ-а......БЯХА ЛИ НАИСТИНА "КОЛИ"???...ЗАЩО ГИ НЯМА ВЕЧЕ НА ПАЗАРА И ПО УЛИЦИТЕ.....???!
Дачия Сандеро е 20 000лв. Това са 13 средни работни заплати. Мосиквич през 80-те беше между 20 и 30 средни заплати. Около 2.5 пъти по евтино от тогава.
През СОЦА 80-те години тристаен апартамент в София струваше 20 000лв. Това са 100 заплати, ест ако не си женен нямаш право на 3 стаен апартамент. В момента дори при сегашните цени на апартаменти не са особено по скъпи (25% повече спрямо тогава)
Сега съответната м.и.с.и.р.к.а можа да направи сравнение колко струваше един панелен апартамент при соца и колко струва сега. Но да не забрави, че при соца партийният секретар и градският съвет на Партията с главно "П" определяха Кой да получи жилище и Кой не . Кой да получи жителство и Кой не. И сега искате пак на тези комунисти да дадете властта. Робър си остава с робска психика, дори и децата му.
Внасяш 1500 лева и чакаш 15 години за жигула 2101, която официално струваше 6100 лева, което си е 30 месечни заплати по 200 лева (толкова бяха заплатите през 1980 г. - шофьор на градски транспорт в провинциален град от ранга на Пазарджик, Благоевград, Ямбол) . Колите втора ръка, ако случайно си намериш жигула 2101, 5- 10 годишна, струваше около 8 500-10 000 лева.Сега е много по-добре. Една 5-10 годишна кола струва 2 пъти по -евтино отколкото е била нова.
Правят се опити да се сравняват несравними неща. А колко се е чакало за автомобил и колко е струвал по време на царска България? А колко хора са имали цветен телевизор по него време? Колко хора са имали достъп до антибиотици по време на руско-турската война, а?
Лада 2107 струваше 8 000 лв. През 1982г средната заплата е 200лв в Република България. 40 Пълни работни заплати. 1525 е средната заплата днес или сега за 40 заплати (61 000 лв) Можем да си позволим да си купим фолцфаген пасат или корола, или 2 фолцфагена ЪП. И без да чакаме 13години.
Така култовата ЛАДА струваше повече средни работни заплати за българин, отколкото Американец със тамошна средна заплата да си закупи Ферари. Доста показно за стандарта на живот.
Кола се купуваше лесно тогава. Събираш 1500 лева, правиш вноска за кола в ДСК, и обикновено при първа доставка си купуваш колата от Мототехника със заем от ДСК с 2% лихва, ако нямаш парите. Доставките бяха няколко пъти в годината. Само за Лада се чакаше малко повече. Запорожец за 3600 лева при брутна медианна заплата от 250 лева през 1988 година си го купуваш с 15 нетни заплати. През 2018 с медианна брутна заплата 760 лева, нетна 590 лева, 15 нетни заплати са 8850 лева.
По времето на соца, колите струваха майка си и баща си! Освен това, основните марки бяха от категория "ковчезите на комунизма"!
Колко са стрували - НЯМА ЗНАЧЕНИЕ, защото ги НЯМАШЕ!!! Чакаше се 14-17 години...На нашата сватба направихме вноска за ЛАДА и за 15 години така и не ни дойде реда. След 15 години на огромни опашки ни върнаха част от парите!
Това с цвета и сега не е по-различно. Един приятел година и половина чака за нова кола с червен цвят от една масова за България марка. Дилърите на нови коли решават какво екстри да имат колите, които внасят, вкл. и цвета. Купуваш каквото имат, а не каквото искаш.
"""Можеше и да дадеш няколко РЗ на наш човек в Мототехника и чакаш около 5 г.""" _______________ Баща ми така си купи Лада. Дадоха му да и си избере цвят също.
Колко струваше нова кола по времето на социализма?