Пълна лъжа е за тези високи заплати за работещите в партийните структури. Заплатата на инструктор в ЦК на БКП през 1984 година беше 260 лева при средна заплата 207,33 за България. В окръжните, градските и районните комитети бяха по-малки.
Как се менят нещата. Едно време правеха списъци за телевизори, сега правят списъци за последен модел смартфони.
За Лада чакаха само тези, които си имаха кола и можеха да чакат. Останалите си купуваха друга марка, а за другите не се чакаше - идва поредната доставка и си купуваш. Това беше за Шкода, Трабант, Вартбург, Застава, двата полски Фиата, Запорожец, Москвич. Волга почти никой не купуваше. По около 150-160 хиляди нови автомобила се продаваха на година в България. Един съсед имаше Жигула от 1976 и го караше до 2011 година.
78 г. купих Моску 408 от мототехника за 5000 лв. 1500 вноска, събрани от сватбата и останалите младоженски заем. Такива времена бяха. Вече споменах, че набори от запада споделят какви коли са имали в колежа, отиваш в автокъщата, купуваш 10 годишно Камаро на синчето да се фука пред рутитата и така се почва. Докато си мераклия да караш, сменяш поне 20 коли.
Имах приятел, който работеше инженер в завод и взимаха по около 1500 лева в края на 80-те. Спукваха се от бачкане. При мен от около 400 човека в структурата, в която работех, около 300 получаваха средно по над 6000 на година заедно с премиите, което е по над 500 лева на месец. Останалите бяха с по-малки заплати от порядъка на 300 лева.
Нищо не помниш, а по-лошо то е, че и ме виждаш. Електрониката в цял свят много поевтиня и продължава да поевтинява, но невиждащия дава за пример телевизор. Боже, може, прибери си вересиите
800 лева може да си взимал 91-ва, след като тръгна инфлацията. Преди 89-та такива пари не си взимал ако ще и 120-ти разряд да си имал. Пий си гинкобилобата байно, забравил си.
Коригирам - разряда ми бе V , а не V както е изписано. да , вземах 800 лева и повече. В "Аварийната" на "В и К" - София имахме колега - бай Слави/ много бачкаше/ - докарваше месечно до над 1200 лв. Това - къде 1982 - 88 г.
Чакаше се ред и за отвратителните руски телевизори-гълъбарници Рубин и Електрон. Струваха 1000лв, а това бяха 5-6 заплати тогава. Бяха ужасни и се разваляха постоянно.
800 лв месечно си взимал друг път, лъжец! Бачкаторите взимаха макс 300 лв и то към края на 80-те.
Вярно е че цената се вдигаше като нова. Такава радост бе като ми дойде телеграмата за Ладата. Като я изкарвах от магазина на портала имаше доста хора, едни софиянци ми даваха 20 хиляди леда отгоре да им я продам веднага. А за разни "изненади" - в колата - верно е - под задната седалка стърчеше някакъв *** . Наложи се да вдигнем седалките и намерих омазнен работен комбинезон натикан под седалката. Майтап
Работих във "В и К" - София, V разряд, месечно вземах къде 800 лв., работих и в Съюза известно време , карах купена от магазина нова "Волга" за 12 000 лв. - без никакви връзки и без да съм бил в БКП - само с работа, ама тежка работа с дежурства и в събота и в неделя.
За Лада чаках от 1978 до 1990 г. - така и не дочаках, с вноската с този номер можеше да се купи само ЗАЗ за сумата от 4900 лв., така че за доста повече от 10 г. се чакаше за Лада....Купих си Лада / 1600 куб. ,5 - ск./ през 1993 г. когато вече нямаше ред и вноски ама за 120 000 лв.
След като излезеше от магазина цената се повишаваше и моного често преди да я пребереш удома, се налага да я вкараш в сервиз да отстранят пребързаната работа на завода/забравена бутилка водка във вратата на москвича/.
До Анонимен кой е вземал Лада веднага бе червени каскети, моите пари прекараха 20 години в мототехника и когато дайде промяната, получих телеграма за Москвич от 12500 лв, добре че не го купих, две-три години след това си купих Нисан за 2000 лв който беше сто години по-модерен от москвича и с повече екстри
Новата кола е струвала време. И връзки. Както и апартамент. Колко дълго ще чакаш е зависило от това кой познаваш нагоре в партията. Някой хора са си получавали колата почти веднага, но повечето са чакали и 10 години. Всички са били равни, но някой са били по-равни.
Да бяхте написали също, че 1500 долара по тогавашния курс на черно (3 лв за долар) бяха 4500 лв. Това при средна заплата към 1980 г. от 180 лв, прави 25 средни месечни, работни заплати. За тази сума получавате ЗАЗ, което трудно може да се нарече кола. За 25 средни месечни заплати, днес можете да си купите съвсем приличен Хюндай или Киа примерно.
1987 г. си купих трабант за 5660 лв.....на моменти за тях не се чакаше и ги имаше свободно... тогава заплатите бяха по 200 лв.....
Колко струваше нова кола по времето на социализма?