През 2018 имах честа да карам чисто нов джип Great Wall, служебен естествено! Е по-голям ***, не бях карал, а съм карал над 30 автомобила в живота си! Това е един огромен компромис спрямо цената му, но реално на 10тия ден започваш да го мразиш!
До 14 "Не съм чувал бг електрокар да е изгърмял. Или се само подпалил" - и двата ферибота които се запалиха бяха пълни с немски електрички. Може лесно да се провери. Факт
До 12 "Тези евтинджоси имат живот, не повече от 6 години!" - а колко живот имат електрическите Фолксваген и? Три-четири години? Китайците може да не са на нивото на електрическата S класа или на Порше и Ламборгини, но е достатъчно, че смазват ВСИЧКИ европейски електрички за "средната класа". Факт. ПП. И ще се научат да правят и скъпи коли. Китайският пазарьза тях е достатъчно голям.
До Анонимен 16. След като китайците заливат пазаря значи че се купуват. А ти си дрънкай че са еднодневки. На никого не пречиш.
В Африка и Южна Америка е пълно с китайски коли. То не са Джили, Максан, Грейт уол. Верно не са електрически но са масово навсякъде. Бил съм в много държави и китайските коли, камиони, автобуси стават преобладаващи.
Тези евтинджоси имат живот, не повече от 6 години! И то с лека експлоатация! Това е възможно най - голямата набутка за един собственик на това чудо на технологията! Китай всичко може да направи, но никога няма да спечели богатите клиенти! На първо място е качеството!
Електрическите коли са абсолютно елементарни за производство. И няма никаква логика да са толкова скъпи. Електрическите коли имат в пъти по малко части. Оправдават високата цена с батериите. А точно батериите са най лесното нещо за производство. Клетките се произвеждат на напълно автоматизирани поточни линии и са изключително евтини. Вижте какви са цените на едро в Китай. Стотинки струва една клетка! Цялата батерия заедно с периферията и електрониката e 5000 долара за 80Kwh. Сравнимо е с ДВГ.
А, що така бе миме? Нали бяхме много за зелената сделка и еликтификацията. Какво стана сега? Когато Мъск ни продава тогава зелената сделка е супер важна, когато е Китай, това вече е нетърпимо влияние... На мен ми е по-интересно как така наречените зелени изсичат горите за да засадят перки и волтаици. Това е уникална грижа за природата...
Значи приемат зелена сделка и строги норми за вредни емисии с които правят автомобилите все по скъпи. Задължават производителите да правят само електрически коли. Хората обаче не ги купуват заради високата цена. В един момент идва китайците и пускат евтини електрически коли на което ЕС отговаря с ограничения за внос и високи мита. Сега в крайна сметка кое е приоритет? Екологията или печалбата на няколко частни фирми? Е ясно се вижда! Печалбата винаги е на първо място.
Високото, качество на ниска цена не устройва ЕС и САЩ за свободен пазар не може и дума да става.
На времето през "мръсния комунизъм" в България беше пълно с електрически коли!Викаха им електрокари!Нашите ги изнасяха чак в Япония!
Аз пък карам китайски електро Москвич и не се оплаквам, в багажника му има дизел генератор за подзареждане на аккумуляторите. Така мога да карам от Банско до Каварна без каквито големи припречки с зареждането.
Евтини китайски електромобили заливат пазарите