179

До Таню

преди 2 години

Аз помня друго - колко весело бе по улиците в центъра на София вечерно време, особено зимата. Имаше много хора и то весели и усмихнати за разлика от сега. Не е странно, че сега насилието се толерира от полицията и затова сега вечер улиците са празни. Сега няма никакъв избор на качествени стоки, но иначе стоки много,. Преди имаше пари, но нямаше толкова много стоки за тези пари, сега е обратното пари няма, стоки има, макар и некачествени.

178

До 204

преди 2 години

Ти си с умствени дефицити. Трабанта не е Голф, а кашон. Хората на запад и тогава караха Голф1 защото не бяха под съветско робство.

177

Анонимен

преди 2 години

Мизерията беше тотална. Режим на тока, опашки за всичко, всякакви дефицити, каквото имаше беше с ужасно качество. Всички крадяха всичко. Крадяха се и чистачките и огледалата на колите. Гнусна работа.

176

До 204

преди 2 години

Тогава Лада беше луксозната кола и само Волгата беше по-луксозна. Все едно сега вместо Волга да имаш Мерцедес, вместо Лада да имаш Ауди или BMW, вместо Трабант да имаш Голф. Нали не си въобразяваш, че нещата в живота не се променят?

175

До 200

преди 2 години

Само дето ако не си мутра те считат и третират като човек втора категория.А пък ако си онези трибуквени групировки си нещо като полубог и в службата си, и в квартала, в който живееш, а членовете на семейството ти се ползват с някои предимства, особено децата на мутрите. Е, едно време нямаха такива привилегии, а децата на АБПФК имаха една привилегия - при кандидатстване във ВУЗ за тях бяха 5% от местата.

174

Taню

преди 2 години

Оффтопик - помня колко мрачно и сдyхано бе по улиците в центъра на София вечерно време, особено зимата. Имаше много битово насилие, което странно - но се толерираше от тоталитарната милиция. Нямаше голям избор на стоки, но не помня чак мизерия. Просто, бях от интелигентно семейство, ковто държеше положение и не зависеше от 80-те % идeоти. Сега има много повече светлина, възможности, но и идeотите са си поне толкова...

173

до 198

преди 2 години

Поло не можеш, но Лада можеш. Не знам защо сравняваш Лада с Поло. В момента има Лади за под 20 к. Така че покупателната сила за нов автомобил е горе-долу същата в момента.

172

Анонимен

преди 2 години

Децата на АБПФК и другите висши партийци бяха главно умствено изостанали, но ползваха привилегии. Тези същите сега са гербаджии и бесепари.

171

До 199

преди 2 години

Именно, живи сме и помним как беше. Нямаше такива заплати или привилегии за партийците. Спомени от първа ръка, лично мои. По-високи заплати взимаха фуражките, но то и сега е така и не само в България. Високи заплати взимаха миньорите, както и хората в някои заводи обявени за особено важни, примерно за изчислителна техника по 1000-2500 лева на месец. За сравнение със сега тогава тока беше 1 стотинка нощна тарифа и 2 стотинки дневна тарифа.

170

циник

преди 2 години

И тога беше, както и сега, който има сърце и д.*** се оправя, без да чака ред, опашки и т.н. и за апартаменти и коли и вили и т.н. и т.н. ..., ако си мишка при който и да е строй да живееш, пак ще си останеш мишка ..."За мишките и хората" - Дж. Стайнбек.

169

Анонимен

преди 2 години

Когато аз си купувах кола през 1987 Ладата струваше 6100 лева при медианна нетна заплата от 225 лева, т.е. 27 нетни заплати. През 2018 медианната брутна заплата беше 1072 лева, което е нето 832 лева, а 27 нетни заплати са 22450 лева. С 22450 лева не можеш да си купиш даже Голф или Поло.

168

Гола вода

преди 2 години

Едно време при старата власт всички си купуваха коли и си направиха къщи или купиха апартаменти, а сега хората не могат да се отопляват нормално. Пълна разруха е тук

167

Анонимен

преди 2 години

Всякакви легенди имаше едно време как партийците били привилегировани, а нямаше такова нещо. Може би няколко човека на върха на държавата имаха привилегии, каквито сега имат хиляди с власт или пари. Сега онези легенди един тук ги пробутва за собствен опит. Та за колите. Във всичките блокове в крайния квартал на София, в който живях известно време, малко повече от половината от семействата имаха кола, купена нова. Сега е почти същото, пак толкова семейства имат кола, само дето е купена на старо.

166

Анонимен

преди 2 години

Мизерно си беше през соца.

165

gogo

преди 2 години

До Анонимен 191: Ладата струваше 10 000 лв, което е 40 средни заплати по онова време. На сегашни пари 56000 лв, за руска кола. Много евтина наистина беше Ладата.

164

Korean soup

преди 2 години

Най-високи заплати вземаха миньорите - около 450-500 лв на месец, към края на 80-те години. И то нямаше какво да си купят с тези пари. Един вид сирене, три вида хляб, колбаси (ако ги има) - луканка един вид, шпек един вид, кренвирши един вид. Лютеница, олио и т.н. Само основни неща. Западни касетофони, телевизори, перални - само ако имаш познат тираджия, моряк или работник в Либия. Това беше комунизмът. И пак има такива дето гласуват за тях и повтарят колко хубаво било.

163

Анонимен

преди 2 години

Кола не се купуваше с връзки или с подкуп, както лъже един тук. Имаше добре направена система и си чакаш реда, който идваше веднага, ако не си си направил вноска за Лада. Всеки, който искаше да има кола, доста бързо си я купуваше. Много хора правеха вноски за Лада с идеята, че след години, когато децата им пораснат ще могат бързо да си я купят. Ладата беше доста евтина, а се считаше, че е по-добра кола. Затова сега доста хора вярват, че наистина се било чакало по 10-15 години за кола.

162

Мария

преди 2 години

"Демократичният" преход унищожи българската икономика, иэгони над 2 милиона българи от родината им!!! Постави на карта иэобщо съществуването на България, като държава и на българите ,като народ!!! 30 години бананова демокрация!!! Където и да погледнеш клошари търсещи парче хляб в контейнерите!!! Хора беэ работа и посока навсякъде!!! Хаос, убийства, престъпления, кражби!!! Да те е страх да иэлеэеш на улицата !!! Сега има всичко - АМИ КУПЕТЕ СИ ГО ако ви стигат эаплатите!!!

161

Анонимен

преди 2 години

1990-та- вече беше минал 10. 11 .1989 си купихме Трабант със 7- годишна вноска за Лада. Тогава за Трабанта платихме 5600.

160

Българ

преди 2 години

Можело е и от частник, все едно кола втора употреба. Баща ми на 20 и няколко години се е сдобил така с кола, ама пак е било трудно ;)