199

Тони

преди 2 години

Много се бъркате за заплатите. Като студент ходех да мия автобуси на градския транспорт в гараж "Земляне". Та си говорехме с шофьорите. Шофьор на "Икарус" в градския транспорт тогава вземаше месечно над 800 лв. - видях с очите си фишовете им / 1985 година/. Мой приятел имаше гадже, на която баща й беше шофьор в градския и стандарта им на живот действително бе в сравнение с останалите висок.

198

До 231

преди 2 години

Нищо не съм пропуснал. Нямам село, от София съм.

197

Анонимен

преди 2 години

Тук един е подсети за телефона. Обзаведох жилище, кола си купих, деца отгледах на две обикновени заплати леко над средната след първата година, но телефон така и не можах да си прокарам доста години. Чак през 1988 получих номер, разбира се дуплекс. От тогава мразя БТК.

196

Анонимен

преди 2 години

Щом си започнал с 175 значи си млад. Аз започнах с 120. Строителен инженер. А ти пропусна да споменеш, колетите от с(и)ело идваха ли редовно? И тубичката с винце за празниците, а, пропуснах, и шишенцето с ракийка, увито в стари вестници.

195

Анонимен

преди 2 години

От 31 години оправданието на некадърниците е, че не са били от БКП. Нямаше подарени апартаменти в София, нямаше привилегии при закупуването на нещо за членовете на БКП. Още ли вярвате на пещерния антикомунизъм?

194

До 226

преди 2 години

Защо да пестиш? Пестенето беше само за първоначалната вноска от 1500 лева. После изплащаш заем с 2% лихва за останалата сума, но през това време и заплатите се повишават. Ти си си правил сметката с пестенето при една заплата, но след 10 години заплатата ти е била двойно по-висока.

193

До 224

преди 2 години

Не ми пробутвай минималната заплата, която тогава се получаваше от тези, които получаваха бакшиши - бръснари, фризьори, келнери, бармани и т.н. В началото живеехме със студентски стипендии и детските. После започнахме работа с 175 лева заплата, като всички висшисти през първата година работа. На втората година взимахме 220 и 260 лева, после повече. С тези заплати си купихме колата за 7000 и нещо лева - 1500 лева вноска, още малко от нас и заем от банката, който го изплатихме без проблеми.

192

Анонимен

преди 2 години

А колко години трябваше да пестиш за да я купиш? Висшистите започваха с 120лв. След много години можеше да стигнат до 180-200лв. Ами ако имаш деца? Забрави! Аз съм го изчислявал на времето, трябваха години да спестиш и то ако ходиш пеш и гол на работа и не ядеш. Тези които нямаха мама и тате на село не можеха да купят!

191

Анонимен

преди 2 години

Шофьорският си курс го карах на Лада, но после си взех друга кола, по-скъпа от Ладата, защото не ми се чакаше две години за Лада. За времето си си бяха хубави коли. Возил съм се и на няколко модела западни коли по онова време и имам база за сравнение. Нещата се развиват. Не можеш сега да сравняваш Голф 1 с Голф 8. Всеки си е добър за времето.

190

Анонимен

преди 2 години

215-мин заплата 1979г- 80лв, 1985г-110лв- средна заплата - 1979- 164лв, през 1985г- 213лв/справка в КИК/ - след удръжки падат с 10/15%- та как така си купи всичко? Родители, баби и дядовци пестяха от всичко/то и нямаше кой знае какво/ та събираха за деца и внуци, а после другарите ги откраднаха като ги раздадоха на номенклатурните кадри от ДС без обезпечение и др Румен Гечев фалира 15 банки. Не лъжи- ония години бяха гадни, а после червената мафия съвсем се умириса и заживяха като крале

189

Анонимен

преди 2 години

Сега всички коли внасяни в България от моргите на Европа са пълна трагедия в сравнение с това, което карат на запад. Изобщо няма база за сравнение. И тези кошници са отврат, като всичко западно, правено да издържи докато му изтече гаранцията .

188

ПЕТКОВ

преди 2 години

ДО 210, БАЙ ТАНЬО Е АБСОЛЮТНО ПРАВ, ПРЕДИ ПАРИ ИМАШЕ НО СТОКА НЯМАШЕ А СЕГА СТОКА КОЛКОТО И КАКВАТО ИСКАШ НО МНОГО ОТ НЕЯ НЕКАЧЕСТВЕНА НО ПАРИ НЯМА, ИМАШЕ ДРЕБНИ КРАДЦИ НА ОГЛЕДАЛА И ЧИСТАЧКИ А СЕГА ДВЕ КАТЕГОРИИ КРАДЦИ, ЕДНИТЕ КРАДАТ МИЛИОНИ А ДРУГИТЕ БИТОВИ И СЕГА КАКТО Е КАЗАЛ НАРОДА, ЗА МИЛИОН НЯМА ЗАКОН НО ЗА КОКОШКА НЯМА ПРОШКА !

187

Анонимен

преди 2 години

Сега половината българи на заплата получават чисто под 850 лева. С тях трябва да ядеш, да си плащаш сметките, а колко от тях остават за кола, особено нова? В крайна сметка купуваш на старо някакво подобие на кола. Ладата е по лиценз на Фиат, на базата на Фиат 124, кола на годината за 1967 година и за времето си си беше много добра. В България също да произведени 768 автомобила по лиценз на Фиат през 1968-1971 години.

186

ПУ ТИН

преди 2 години

И ТОГАВА КАТО СЕГА ПО 30 000 НАШЕНЦИ МИНАВАХА ГРАНИЦАТА С ГЪРЦИЯ НА ПОЧИВКА ЕЖЕДНЕВНО ЛЯТОС. ХИЛЯДИ КАРАХА РОЛС РОИС, ПОРШЕТА, МАЗЕРАТИ, ФЕРАРИ И ЛАМБОРГИНИТА, КАТО СЕГА. СТОТИЦИ ХИЛЯДИ - МЕРЦЕДЕС, БМВ И НАЙ ПОСЕЩАВАНИ БЯХА МАЛДИВИТЕ. И ТОГАВА КАТО СЕГА ТИЧАХА ДА РАБОТЯТ В ЧУЖБИНА ЗА ПАРИ, АМА В КОМИ И ЛИБИЯ, АКО ПАРТИЙНИЯ СЕКРЕТАР ТЕ ПУСНЕ. В ЛОНДОН И МАДРИД НЯМАШЕ. АБЕ БЕШЕ СИ СЪЩОТО, ПРО/СТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА?

185

Анонимен

преди 2 години

Всички соц коли бяха пълна трагедия в сравнение с това, което караха на запад. Изобщо няма база за сравнение. И ладата си беше отврат, като всичко руско.

184

Анонимен

преди 2 години

През 70-те и 80-те години си взех жилище, обзаведох го, кола си купих, през това време и деца отгледах и това на двете заплати в семейството без кражби, далавери или привилегии, за които един неудачник все пише. Само колата не беше най-доброто, въпреки че беше доста скъпа, т.е. не беше Лада, но я купих двайсетина дни след като направих вноската. Телевизор София--81 със списък и месец и половина чакане. Българското видео с части на Филипс по същия начин. Автоматична пералня, което беше новост и

183

До 209

преди 2 години

Трабант се произвежда от 1957 година, а Голф от 1974 година. От това да ти просветва нещо?

182

Анонимен

преди 2 години

Имаше най-вече мизерия. Режим на тока през зимата, режим на водата през лятото. По магазините само социалистически ***. За нищо не ставаха нито стоките, нито услугите. Един ужасен руски телевизор беше 1000 лв и за него се чакаше ред. Гадно съветско робство!

181

Анонимен

преди 2 години

Всичко имаше преди 1989, но и хората имаха пари и стоките бързо свършваха. В крайна сметка всеки си купуваше това, което иска да си купи. Единственото изключение бяха жилищата в София, но това е проблем още от около 1918 година и не случайно софийското жителство бе въведено през 1942 година.

180

Анонимен

преди 2 години

Всичко беше отвратително освен това, което се продаваше в Кореком, но той не беше за всички. Трябваха долари. Арабите и виетнамците ги продаваха по 3-4 лв за долар. Страшна скъпотия. При заплата 180-200 лв, кутия нормални цигари беше 3-4 лв. Българските цигари смърдяха на ***.