78

Анонимен

преди 4 години

До Lan"не се гледа само собствената гледна точка"Сега искам да прочетеш тази фраза и да ми кажеш когато коментираш тези хора, вземаш ли предвид тяхната гледна точка?

77

>

преди 4 години

До LanАко някой те нарече гнусна "жена която спи с много мъже без да подбира" това обидно ли е (ако е вярно)? И не само те нарече, но го прави постоянно, нарочно пред хора и т.н.

76

Lan

преди 4 години

Фундаментът ти е правилен - той е базов за правова държава, но в правовата държава не се гледа само от собствената гледна точка..щото както казах, имам МНОГО интересни идеи какви точно права мога да си поискам! Демек четеш като Дявола евангелието.

75

>

преди 4 години

До Lan"не пречиш на околните, но и не вредиш на себе си"Вреденето на себе си не е нещо, което човек може произволно да избере да дефинира както на него му харесва :) Има правила какво е допустимо. Ти може да имаш разбирането, че ако позволиш на някой да ти противоречи това ти вреди и за да не вредиш на себе си всеки който се опита да ти противоречи трябва да бъде спрян на всяка цена, включително със сила. Това няма да направи тази дефиниция приемлива.

74

Lan

преди 4 години

Защото намирам за страшно гнусно и яденето на плъхове, но никой китаец не се е обидил от това ми виждане! Странно е как тази група хора се идентифицира със секса, а се бори точно другите да не ги определят по този признак!

73

Lan

преди 4 години

Не, обида е ако ме класифицираш с нещо, доказуемо невярно - като например "крава", "***" или пък "***", но ако ме наречеш например гнусна, *** (тук може и да се спори, щото има тестове с относителна точност) или пък отвратителна, това за мен е обидно, но ти имаш право да ме приемаш такава! Може и да съм била такава в някакъв момент. А в случая, класифицирането на действия (какъвто е секса) не би трябвало да се пренасят директно на личността!

72

>

преди 4 години

До LanВсичките ми мнения са адекватни, но ми е интересно, какво следва от това, че мислиш че е адекватно, защото то е в унисон и върхо него се базира останалото което казах :)))))

71

Анонимен

преди 4 години

До Lan"71, аз не бих искала да бъда унизена, но няма закон който да ти забрани на теб да го направиш!"Това не е вярно. Констатации, които засягат фундаменталните ти характеристики като личност по унижаващ начин, СА наказуеми. Примерите ти са неадекватни. Дрехата ти не представлява част от личността ти, тъй че ако кажа, че дрехата ти е "гнусна" това по никакъв начин не засяга личността ти. Ако обаче се опитам да те унижа като кажа, че ти си "гнусна" заради вкуса ти, това е наказуемо

70

Lan

преди 4 години

76, най-сетне адекватно мнение!

69

Lan

преди 4 години

Чудесно те разбирам! Изхождаш от позицията, че при положение, че имаме двама възрастни, психически нормални индивида, то те трябва да имат всичките права, които си поискат :)! Нямаш идея какви интересни идеи ми хрумват не мен да си поискам!!!

68

>

преди 4 години

До LanЗакона е просто дефинициите на които по-голямата част от обществото се е съгласила да важат, за да се дефинира кои от тези характеристики на личност, отношения и пр ще се прилагат за всички. В този смисъл, живееш ли със закони никога не си 100% свободен, защото няма абсолютно припокриване между нивото на разбиране и съгласие на всички по всеки проблем и законите, които ги урегулират.

67

Lan

преди 4 години

Иначе много правилно описа свободата. Точно така - докато НЕ пречиш на околните, но и не вредиш на себе си! Иначе лудниците трябваше да са празни...Прайдовете пречат на околните, на "незнамкакдаформулирамзаданееобидно" не им пречи това. Искането за право на брак - пречи на околните! Искането за осиновяване на деца - пречи и отвращава околните.

66

>

преди 4 години

До LanНе разбра: права на личност може да носи само организъм, който има личност. Тук става дума не за закон, а за възможността да си носител на права. Например, един организъм, който не се възприема като личност, защото му липсват биологичните възможности за това, не може да носи и такива права и задължения. Едно дете, например, не може да носи права и задължения, докато не придобие определени качества, които са официално признати, че го правят юноша, след това пълнолетен и т.н.

65

Lan

преди 4 години

71, аз не бих искала да бъда унизена, но няма закон който да ти забрани на теб да го направиш! Можеш да обявиш, че дрехата ми е гнусна, че характерът ми е отвратителен, че каквото се сетиш...Ако не е откровена, доказуема лъжа, то в съда това не е обида! Виж по полов признак вече да "език на омразата"! :) Макар че както казах НЕ мразя, това не ми пречи да не приемам и да смятам тези отношения за гнусни. Даже не самите отношения, щото тях не ги виждам, а парадирането с тях...

64

Lan

преди 4 години

69, има хора, които съвсем доброволно желаят да бъде рязано и ядено от тях по време на полов акт...Съвсем възрастни, правови хора, по собствено желание...да! Все още имам свободата да определям нещо за "гнусно", това си е изцяло моето светоусещане. Много хора от "развити" държави изгубиха това си право, за да не са въпросните третополови обидени...Щото явно чувствата са на по-високо ниво от основно човешко право, което даже и тези третополовите имат!

63

>

преди 4 години

До LanСвободата на словото поражда задължения да не засягаш чужди свободи :) Live and let live. Криворазбрана безконтролност не е "свобода", защото засягаш нечия чужда свобода. За теб може да е свобода да обявиш, че едина еднополова двойка е "извращение", но реално ти ги унижаваш на чисто човешко равнище и това не ти е позволено (точно както ти не искаш да те унижават на чисто човешко равнище).

62

Lan

преди 4 години

67, "правата" :) о, те идвали от мисленето :). Неее, те са свързани с обичаи и наслагвания, със светоусещане, което трудно се променя. Ето например, само като се сетя за узаконената педофилия в Япония в продължение на хилядолетия и ми се повдига, това прави ли ги японците немислещи същества? А "законния" канибализъм"? А "законната" кастрация на деца - кастрати? А законът, че бащата има право да убие детето си, ако то не е покорно в Тексас (отменен едва в началото на 20-ти век)? Искаш ли още?

61

>

преди 4 години

До LanПак ще ти повторя, тук не си говорим за емоции, че да боравиш с понятия като "гнусни". Опитваш се да приравниш отношенията между двама човека с отношенията между човек и животно. Това е неграмотност на философско, етично и правно ниво, а претекста за тази неграмотност ти е емоцията и предразсъдъците.

60

Lan

преди 4 години

И в последно време се бърка свобода на словото с омраза...Така че нищо чудно и да ми стане скоро подсъдно мнението :), макар че аз не мразя никого - даже и тези по-екзотичните. Това че не мразя, не означава, че одобрявам или пък ще се съглася да се приема за нормално.

59

>

преди 4 години

До Lan"Правата" в смисъл на "граждански права" произхождат главно от припознаването на факта, че си мислещо същество. Като такова имаш привилегията да са ти припознати такива, които не са припознати на едно животно например. Също така пораждат и някои задължения, също произтичащи от натурата на мислещото същество.