Преди две години се наложи да стегна Алеко фургон за проучване на тежки увреждания на климата причинявани от нагло терористична техника нарочно монтирана вкл на автомобили..Нямаше проблеми.Автомобила без компютри на газ екологично чист..НАй важното бе че няма вредни скенери които да режат биосферната охрана. както новите автомобили..
Навремето ГАЗ 21 беше много як автомобил. У нас всеки председател на АПК Имаше по як автомобил от президента на Америка на достъпна цена.Към 1986 година имаше нужда да пуснем още един завод за автомобили в БЪлгария.Ловешките МОсквич Алеко 21 412 тогава бяха най добрите автомобили произвеждани на Балканите. Отличен дизайн яки за около 4500$ всеки.На такава цена на запад продаваха велосипеди..
за ПРЕДИ могат да говорят само над 45 годишните.....всичко друго плещи без да знае какво говори и повтаря като папагал на медиите пропагандата. Не беше идеален строй , но хубваите неща бяха повече от лошите. Това е факт. Нека всеки 50 годишен си напише на един лист плюсовете и минусите. Сега е точно обратното. Реално хубавите неща са по-малко. Опаковката на дивия капитализъм ни намали като популация до годините около 1970. Смъртност и бедност. Това са фактите - другото е пропаганда.
До Анонимен 57Хареса ми "по-добре добро менте отколкото лош оригинал"Ти си част от сегашния свят и виждаш какво става копия, плагиатство, реплики и др. Някой съграждани обаче са още в 1989та и издигат в култ соц стоките.Много от тях бяха пример за лош оригинал.Те даже сега като пишат не им е ясно, че някой от тях ползват китайски копия на американски технологии за компютри.За колите е ясно, не вярвам някой да каже на жена си"абе скъпа един Москвич-ко ши кажиш а" така ще те излупа в главата че..
Е няма как да не се копира, светът успешно се краде един друг и до днес. Но преди СССР си плащаше. Сега Китай краде тотално всичко и нищо не плаща. Например имат автомобил BYD(Build Your Dreams), който по състав си е чисто BMW с леко променена външност и нищо друго и никой не може да осъди китайците за плагиатство. Daewoo Racer си е чист Opel Kadett капка, но корейците си джиткат с тях, а преди 20 г. бяха хит тук. Всеки си продава номерата както може. По-добре добро менте, отколкото лош оригинал
Хубаво беше за някои неща и някои хора и беше лошо за някои други неща и хора. Хубаво беше, защото жените бяха жени, мъжете мъже, саламът салам, а бирата се разваляше на втория ден. Не беше хубаво, че лъжехме себе си. Не че сега е цвете. Сега е безбожно безобразие и безхаберие. От преди и сега, си избирам преди.
До До 46Купена е в далечната 2005 на 2год тогава на ок 50хил км беше от познат-като цяло рядко срещана сделка. Аз също се чудя колко още ще изкара и съм сигурен че следващата ще е по-калпава.Просто има модели които надживяват проектните години и стават легенди Мерцедес124, Пежо504 / 406, Голф/Джета/Пасат 2 , 3/БМВ та/ Корола/ идр и др Със очите си съм виждал Мерцедес124 в Африка на над 1млн км. естествено нямаше стъкла и един фар, но емблемата си беше там вързана с тел.Нафта от туби.....
Аз също си спомням, че хората бяха по скромни.В училището имаше само един дебелак- Вальо дебелия. Иначе нямаше място в ладата, пък да не говорим за запорожката или трабанчето.
Или иначе казано: във времената, когато "пътна помощ" беше непозната дума в речника и проблемите на колата можеше да си ги решиш сам с подръчни средства. До сервиз се стигаше само ако става дума за нещо сериозно, а не както днес- подгрева на течността ти за чистачките да подава сигнал за грешка към бордовият компютър.
До Фен на новото Работил съм тогава(недълго) в системата `Автомобилостроене`Задавал съм на шефове простичкия въпрос - `молотовката`(така беше наричан камиона ГАЗ) харчи 40 на сто бензин и носи 4 тона,`Мерцедес`кара`20-25 тона и харчи 41 на сто нафта(тогава нафтата беше много по-евтина от бензина). Без да споменавам друго,само за горивото питам-защо купуваме този камион.Сумирай разхода в целия парк на страната-коя икономика ще издържи.Рухването беше неизбежно,каквото и да ти говорят сега
А през лятото се пускаше парното в колата за да охлажда двигателя по баирите към морето и никой не ходеше на сауна, защото не му трябваше и всички бяхме слабички.
Сега колко хора карат нови коли и твоята на 0 км. ли си я взел за да стигнеш 380 хил.? Рядко има съвременни коли да минават 300хил., но ако е достигнала до толкова значи все едно си я купил още поне още веднъж, като нова, защото ремонтите са и толкова... Колкото до гниенето.... с Опелите не могат да се сравняват и Москвичите!
Минах към НДК и видях че са бутнали оня грозен идол. Сега вече човек може да пусне децата да играят и няма опасност някое дете да падне и да си счупи я гръбнак я само главата.Хубави работи стават в София, ама много бавно . . .
Ми готино си беше. Чакахме с часове да минат величията. Докато чакахме, можеше човек да забие някоя съученичка. После минаваха набързо, ние викахме Ура! и после се разотивахме. Бяхме млади. Това беше най-хубавото. Пък сега и Чайка да ми подарят, млад не мога да стана . . .
И колите бяха бокл ци и телевизорите Имал съм ЗАЗ-голям бок.ук, изкара 72 хил км. ЛАДА-под90000км.Вартбург-най-корав излезе над200хил с 1 смяна ДВГ, до края беше с ориг окачване. После минахме на "западни" Сега сме с дизел на 380хил км без ремонт на ДВГ,и сервиз за масло.гуми и тн. Не знам каква е тази носталгия по стари ***, дето горяха 12-15лт/100 и всяка събота центрвахме чукчета а БМВ от 70те слагат електронно запалване.Да не говорим как изгниваха и как духаше вътре зимата
може ли някой смислено да ми обясни логиката на тогавашната държава? ние собствено производство нямахме-няма какво да протектираме. В същото време `западните` коли с мито ... 200%( словом, двеста процента). пазим пазар за сесесерето(чужда държава!)? да де, аме те и при тях не стигаха. Та, каква беше логиката?
Това ни позвоояваше да караме партията, а за "другарите" УБО доставяше мазди, фолксагени и каквото им скимне - на народни цени
имаше качествени и некачествени съвестки двигатели, жалко че Туполев не е коструирал двигател за автомобили
ВАЗ, ГАЗ и ЗАЗ – властелините на пътя през социализма