76

Обаче

преди 2 години

Можете да потърсите с " батерия за електрически автомобил цена" и да видите цените за батериите. Това наистина се премълчава, а си спомням от една щета за Тойота в ниския клас, че преди 4-5 години беше с цена около 8 бона без ДДС. Подобно на забраната за кривите краставици е и тая евентуална забрана. Не е казано нищо за микробуси и товарни коли. Тях как ще ги режат? Виждал съм микробус под 1 година с пробег над 200 х.км. Той как ще ги минава тия с 1 зареждане на батерията?

75

Анонимен

преди 2 години

До Боби - "Батерията се потапя в разтвор от определена киселина" - ее това вече е супер екологично и безвредно, ясно.

74

Анонимен

преди 2 години

И какво се получава в световен план, китайци, индийци, араби и африканци бълват яко въглероден двуокис, а ние европейците ще спасяваме света като си го набиваме с електричарки които нямаме възможност да си купим!!!

73

Крундел

преди 2 години

До БобиАлуминият не се рециклира така, защото трудно се вади метал от киселинен разтвор, някога са го извличали по алкален метод от боксита, сега го електролизират но от стопилка на боксит в криолит, иначе металният го топят както и месинга;Медта се извлича електрохимично само от ел. скрап/черна мед, иначе по същият начин с газ/ток се топи в тигли отпадъчната.Ако обаче някой измисли метод за извличане на литий, който е евтин и чист ще е царят на планетата... за сега няма.

72

до 72

преди 2 години

В момента автопроизводителите са на зверски печалби. Причината е че произвеждат само висок клас коли на завишени цени. Там са парите. Бензиностанциите - същата работа. Преди 10тина барела също удряше 120$, но подобни цени на горивата нямаше.

71

Йосарян

преди 2 години

До Крундел - те са го измислили отдавна... Ама не го пишат по вестниците... Няма го в пропагандата... Питаш, 30 коли пред блока как ще се зареждат - ами идеята е ако сега има 30 коли в блока... След няколко години колите ще са толкова скъпи, данъците ще са толкова високи, разходите ще са толкова големи, и ще има 3 коли в блока... Ей това е тайното, без което не излиза сметката. И е замислено от няколко години, и ето как почва да се изпълнява... Уж "от само себе си".

70

Анонимен

преди 2 години

Ще има да си мечтаете за москвич тогава!

69

Анонимен

преди 2 години

Европейският съюз беше прекрасен когато действаше като икономически такъв, каквато е и същността му. От скоро действа като ляво-социален и за това няма бъдеще.

68

Анонимен

преди 2 години

Гледам чудите се за парното и климатика на електричките. Елементарна сметка - ако климатизацията е с термопомпа, то консумацията е макс. 2Квч. Една Тесла С е да кажем 85Кв батерия. Т.е. парното/климатика може да работи на пълна сила 48 часа преди да изяде батерията.

67

Анонимен

преди 2 години

А помните ли когато по време на пландемията конспираторите обясняваха, че една от целите на локдауните е да фалират бизнеси и да се закрият производства, как зомбитата отговаряха "ха, кой ще иска да закрие производства за милиарди, Германия никога няма да си спре производството на коли, да не са лууди?" Е... Само напомням, че конспираторите и по този въпрос се оказаха прави...

66

Хаха

преди 2 години

Те на Запад си я имат инфраструктурата. Това, че ние сме умрели държавица и във всичко сме последни си е наш проблем. Ние просто не ставаме във всички отношения. European wannabes. :)

65

Абе БОБИ

преди 2 години

30 000 лв - това при 2.10 лв за литър и при 15 литра разход на 100 километра са 100 000 километра. Викаш за година ги минава тоя с х5, ама да не го сънува?

64

Крундел

преди 2 години

Още нещо, което не се споменава, при масовото навлизане на ел. коли ще трябват колосални ремонти на всичко, от паркинги до пътна мрежа.Примерно - пред един блок има 30 коли паркирани, как ще ги зареждате?Тока от къде?Или всеки с макара от вкъщи от прозореца?Ами тия, дето нямат прозорци към паркинга?А цената на тока за колите?А цената на тока за всички останали.Истината е, че това може да стане, само ако има МНОГО малки реактори навсякъде децентрализирано, иначе си е фентъзи, не фантастика.

63

Смех!

преди 2 години

Електричките са измислени преди сто години и преди дизела тогава са гизаебалипо същите причини сега ще ги налагат пак

62

Анонимен

преди 2 години

прочетох заглавието и ди помислих за производство на автомобили специално за третополови..

61

Анонимен

преди 2 години

Няма лошо да се забранят, но дали точно електромобилите по сегашните технологии са алтернативата?

60

Анонимен

преди 2 години

До Боби а съвсем хипотетично: зимата качваш върбишки проход със семейството и срешнеш закъсал тир? няма тръгване, а трябва и парно....

59

Анонимен

преди 2 години

До Боби кой е зареждал гориво за 30 000 лв на година бе? Колко хиляди литра са това при старите цени от 2 лв за литър? Тая кола и денонощно да се кара, не може да ги изхаби за година? Абе вие психопатите които искате да налагате безсмислиците на всяка цена, нямате жал като почнете ДА ЛЪЖЕТЕ?

58

Анонимен

преди 2 години

До Анонимен 45 ---- ами продават много евтини генераторчета, които спокойно се побират в багажника! колата става чудесен хибрид - в града караш на ток, а в извънградско - се зарежда директно от багажника..

57

до Боби

преди 2 години

Проблема на електричките не са моторите, тях всеки ги може с над 90% ефективност. Проблема е, че батерията запазва прекалено малко енергия за единица тегло. 2-рия проблем е да я прехвърляш тази енергия. И от мястото на производство до ел. станцията и после от ел. станцията до колата. Много време и високо тегло, това е проблема на електричките.