Ку ни бяа Мусквичити и Жигулитата, чубанити свидетели на Бурис Три Дългуноску, ощи щяа да шляпат с путури ти качени на куруцити.
много приказки малко истинадвигателите на фиат от които е копиран жигула са малки и много компактни при една и съща мощносттака че руснаците си баха направили двигател по тяхна технология по-тежък и достатъчно надежден- необходим и м беше лиценза - правото да произвеждат- а и двете купета почти не се различаваха- италианското и руското
Не е направен с помоща на фиат а си е фиат 124,и този автомобил е руски,колкото и автомат калашников е руски!
Жигулата може да мине за "неразваляща се" само ако я сравняваме с Москвича - там е еб***хти драмата
"През 1966 година гражданите на СССР са имали около 90 млрд. Това е около 100 млрд. долара по официалния курс и тази сума надхвърля общия годишен бюджет на Холандия, Дания и Белгия."--------------------------------Истина е. До началото на 80-те години на ХХ век, СССР беше Велик промишлен, индустриален гигант и първи в света ресурсно-устойчив генератор на научно-техническия прогрес. Разпадането на СССР е най-голямата катастрофа през ХХ век.
Не се разваля щото всяка събота и неделя птед блола 2-3ч поправки с тел и центровка карбуратор...Освент това се караха малко, 100к км за 20 год, с един два комплекта баба вида цял живот. Нямаше и пари за бензин, цяла зима под брезент, с надписан номер, да не го гепят като чистачките и акумулатора...
А имаше и Полски фиат, той защо не остана през вековете, като ладата, щом е фиат? Минал и заминал.
Отдавна в България няма следа от Фиат 800 и 850, както и от другител. Вие всички ще се затрудните да си ги спомните. Но за качествата на жигула//лада или както е там, всички спорят...
До cky2kbgКакви са тия глупости, с най-добрите западни модели не стават ли катастрофи? А, с тях си безсмъртен може би?
До МхмНа колата, която стоя 36 години на улицата, без никакви грижи, не пишеше Fiat 124, а пишеше Лада. 36 години, само е слаган бензин. Накрая сдаде багажа, защото няколко години не и беше слагано масло. И тогава, къде отидоха Fiat 800, 850.
Първите години на производство, Жигули е едно към едно с Фиат. Дори на много детайли и възли е изписано Фиат. Реално това е един много добър автомобил за времето си. Италианци и французи винаги са правили практични и добри автомобили, за разлика от немците , които по онова същото време , все още се мъчат с калинката с въздушно охлаждане. Ако не бяха Фиат по онова време и Рено в сегашно време , руснаците една нормална кола нямаше да имат , което е пълен смях и абсурд , за държава , която
До МхмДвигателят на ВАЗ е с горно разположен вал, което води до друг капак на клапани, други кобилици и друга верига, с друг прекъсвач-разпределител/ делко/. В предното окачване има други полухебели. Вратите имат скрити дръжки, други са и стоповете! Така че има доста промени спрямо оригинала!
Нищо руско няма в тази "жигула". Това си е просто Фиат 124, сглобяван в СССР. А иначе въпросният модел през 1967 г. печели престижната награда "кола на годината".
ВАЗ-2101, Лада, Жигули, "копейка" - какво не знаем за главния автомобил на СССР