интересно мие как да не са господари 20 години от баща ми знам да спирам на зебра сега изведнъж не били явно и при тия куца нещо кое ли
Шофирам, също така често съм и пешеходец. В града в който живея в разтояние на 50 метра има 2 пешеходни пътеки както и един подлез между тях 90% от хората минават между пешеходните пътеки и подлеза реално неизползвайки нито едното то местата за пресичане. Ако си местен горе долу знаеш за това и се съобразяваш(което не е много правилно защото все пак си има правила) но ако си от друг град като нищо можеш да ги отнесеш защото минал през пътеката не очакваш някой да ти изкочи спокойно да пресича.
Все си мислех,че простотията е лимитирана във времето и пространството,но явно съм грешал.Пешеходеца най добре да поеме функциите на катаджиите- да проверява дали колата е в подходящи гуми,свират ли накладките има ли технически преглед и след това минават.И да глобяват да пишат актове и тн е това ще е ефективност;):):)
Да ти пикам на съда и съдиите в него, дано подписалите решението лично да имат щастието да им се отнеме абсолютното право при пресичане на пешеходна пътека .
Е, няма такава скапана държава!!! Драйфа ми се! Както се очакваше, но все пак оправдаха Масларова, Станишев, Бисеров, ... Ами сега и това.Оня кара с над 100 км в града обаче аз съм виновен, ако вземе ме сгази. *** скапаните инстритуции и хора на "високи постове" без грам акъл и огромна наглост и алчност!Отивам да драйфам...
преди всяка пешеходна патека е поставен знак за такава от това какво следва че водача трябва да се движи с скорос която да му позволи да може да спре при нужда тъкмо ги понаучихме да спират и сега елате ги вижте
много спорове тук, защото по стар български обичай, шофьорът у нас винаги е виновен, независимо дали е кола, рейс, влак. я си представете, че имаме лека надземна железница, както в Лондон, без машинист, напълно автоматична и някой реши да пресича жп линията на напълно забранено място? какво правим? арестуваме локомотива ли? за да има някой виновен? просто въпросните съдии или написалите статията не са се изразили правилно, но правилата важат за всички участници в движението.
Никой не трябва да е абсолютен господар на пътя-нито пешеходците, нито шофьорите, но пешеходците могат да бъдат безкрайно нагли понякога. Искам да разкажа за последния случай на който бях свидетел. На голям булевард, натоварено кръстовище на зелен сфетофар правя ляв завой. Срещу мен кола прави десен, тръгва баба да пресича, спираме и двете коли и я изчакваме търпеливо докато тя прави жестове, показва ни , че тя е с предимство, кълне и стои насред пътеката.В крайна сметка направи задръстване.
винаги се съобразявам с другите и наистина най- са ми любими пресичащите по диагонал на 10 метра преди зебрата, както и тарикатите, изпреварващи в лявата лента преди зебра. говорещите по мобилни телефони пешеходци и шофьори са не по-малка опасност, даже не разбират кога е станала белята. със сигурност има съпричиняване, видях го вчера - на натоварен булевард, при току-що пусната зелена вълна, 3 хлапета с велосипеди изскочиха от тротоара на странична уличка, минаха през цялото платно и паднаха.
Приятели, какво очаквате от мафиотската държава България. Тук господари са мутрите с джиповете. Нека, газят вече на воля раята. Тия *** в този прогнил от корупция съд са същите корупирани отпадъци, дето после ги пускат наглите, пияните, надрусаните мутро-***. Пожелавам им техните деца, роднини и близки да "стъпят внезапно на пътеката"!!!
Оставете 'зебрите', какво правим с психопатите, които изскачат с черни дрехи на магистралата и пресичат както им падне? Моя позната я арестуваха в Швейцария и глобиха 200 евро за пресичане на червен светофар, без да има нито една кола минаваща по булеварда - обяснила, че се огледала, не видяла коли и преминала, защото така правела в България, а полицаите й казали, че в Швейцария се спазват правилата и ако всеки почне да прави така, няма да има смисъл от светофари.
Дори и съда да има право, не е сега времето за едно такова тълкуване. Наистина би имало обратен ефект върху реалността на пътищата. От друга страна ако някой кара с 200 км/ч ти просто няма да го видиш, дори да се огледаш и в такава ситуация е ненормално да си съпричинител. Има превишаване на скоростта с 10 км/ч има и със 150 км/ч - не може двете неща да се третират еквивалентно при причиняване на смърт. Съгласен съм, че съдиите не са виновни за непълния закон, затова трябваше да си траят.
Абе редовно ми се случва - спира МПС, дава възможност да минем пешеходците , и тръгваме - а някой бабаит отзад тръгва да го изпреварва , щото е спрял и минава през пешеходците - бягаме панически - кво правим при такава ситуация??? То в ЗДП и ППЗДП си пише - ама кой ти спазва - даже налитат и да бият като им направиш забележка. последния такъв случай бе точно преди ден - един мазен дебеловрат с мерцедес Е... Пълен *** , ама явно с пари...
Представяте ли си, какви хора трябва да са тези съдии - всичките (!) нищо, че 12 били с особено мнение, за да приемат такова решение ???Впрочем, може и да не са хора....
Вечер около 18.30 часа, интензивен трафик, улица без осветление, без зебра и пешеходна пътека, колона от коли в двете посои по две ленти, пъплим с 18-20 км/ч. От лявата ми страна измежду колите изкача бебешка количка, зад нея ман*ал, ей така си я буда межу корите в тъмното, късмет, за мен, че не го ударих и успях да го избегна. За мен извода е едни: Ако сами не се пазим, никой не може да ни опази.
това е правило което помага на застрахователите в съда да плащат по малко обезщетение. На всяко дело те поставят въпроса как е навлезнал пешеходеца на пътното платно ???
Съдът отсече: Пешеходецът не е господар на "зебрата"