Не се вълнувай от това, което четеш, а отговори на няколко въпроса: 1. Какво искаш? За какво мечтаеш?2. Какво направи, за да осъществиш мечтата си?3. Как се виждаш след като завършиш 12 клас?Най-важният от трите въпроса е вторият, защото почти всички имат отговор на първия и той е "пари". Ако твоят отговор е различен , ще се изненадам :)
За децата в Първи клас, които ще имат целодневно обучение е редно да се направи зала- стая за самоподготовка., която с нищо да не напомня класна стая. Да има кът за отдих и игра, кът за учене.
Ползата е,да може да сметнеш ,колко прави 2 и 2 !... За тва в Еропа се говори,че БГ тийнейджьрите са най-зле по интелект...
Да се профилира ама след 11 клас... Ньли ги виждам сега ,колко обща култура са сьбрали... Сьбрали са обща култура колкото един петокласник!... Тва е училище,не е концерт по желание.. Има си някви нормативи ,и сьщите трябвая да се спазват..А ако не- да фаща влака и за село при кравите...
до :44 И кото учим в СОУ не знаем какво искаме ли ?! Това нещо което казвате е пълна простотия и каква е ползата, че имаш 15 часа математика примерно???
ЗИП-овете започват от 9 клас и се увеличават с всяка година. Ако в 9 клас избираш как да си запълниш 3 часа, то в 12 клас избираш как да си запълниш 7. Проста математика! Забелязва се, че учениците в гимназиите променят всяка година приоритетите си, защото или просто не знаят какво искат, или още не са се ориентирали. Тези, които вече са го направили, аз казах къде са отишли - математически и езикови.
Личи си, че ти си далеч от истината. Тея зипове са пълна смешка са само 11 и 12ти клас - избираш по ЕДИН задължително избираем предмет, който караш веднъж седмично. Напълно тотално сто процентово безсмислени. Идеята е наистина да избират какво да учат, както в американските университети си избираш кои курсове ще учиш.
Личи си, че сте далеч от истината. Учениците в гимназиална степен и сега си изибрат какво да учат (за целта има ЗИП-задължително избираема подготовка) Въпросът не е в това, а дали учат изобщо?!
Крайно време беше! Трябва да се радват учениците, много добра реформа! Не ученик, който иска да учи медицина да речем да го товарят с предмети като история. Или пък се готви да кандидатства право, ама трябва да учи същевременно и физика и химия и биология и т.н. Всичко трябва да е профилирано. Да учи каквото го влече! До 10ти клас се счита, че е набрал достатъчно обща култура и е време да се замислят с какво искат да се занимават за вбъдеще.
Причината образователната система да им е чужда и далечна е мирогледът им, формиран през първите седем години. Подкрепяй, но не първосигнално, ами попрочети какво сме написали вече по въпроса за свободния избор, кой го прави и защо.
Това с избирането на предметие е много добро! Така на децата ще им е по-интересно и ще имат стимул да учат, ще развиват талантите си в някоя насока, не да чувстват образователната система чужда, далечна и глупава (каквато е). Само това с минаването до 4ти клас малко....
Дано най-после се е намерил министърът който да премахне всички глупости в образованието от последните 20години.Нормално ли е по един предмет да има 3-4 учебника?Математиката колко може да е различна?Учебниците по история и география кой от Министерството си е направил труда да прочете?И защо продължават да издават учебници написани с неразбираеми изрази и думи?И как в 5 кл. ученик може да прецени дали даден израз е правилен ако "звучи добре " според учебния материал по български език???
Неграмотни са, да, защото всичко са свикнали да получават наготово. А и какаъв стимул да учиш, когато в България успелият не е много учил, а *** и с дебел врат. Докато другите са си губили времето да учат, той е правил състояние. ЬЗа какво има е да се напъват.
"Едно време и при нас беше така...Като цяло харесвам и одобрявам образователната реформа." Мдааа, всяко ново нещо е добре забравено старо!
Браво на С.Игнатов ! Най-накрая някой който разбира да започне исински реформи в образованието.
Идеите са добри.Прекалено много натоварват децата от малки и няма нужда да ги стресират с оцеки до 4 клас.Едно време и при нас беше така.А по-големите ученици е важно да избират предметите, защото това ще им помага за по-нататъчна реализация.Като цяло харесвам и одобрявам образователната реформа.
Едно не си разбрал. Тези, които искат да учат са приети в езикови и математически, т.е. са си направили избора. Другите какво да избират?! На тях просто не им се учи. Не можеш нито да ги принудиш, нито да ги обучиш.
Като цяло може и да е за добро - с изключение на идеята до 4 клас да не се повтаря. По този начин в 4 клас ще попадат малки ***, които още не са научили буквите, но ще трябва да започват да изучават естествени и хуманитарни науки - е, как ще стане това?
Учениците сами избират предметите след X клас