35

да бе да

преди 14 години

Що не се опиташ да го обясниш на защитниците на правата на детето! За долното изказване само ще те посипят с катран и овъргалят в перушина. Във всяко стадо си има *** обаче има и наистина знаещи хора, ама се броят на пръстите на едната ръка. Как ли звучи в 21 век употребата на физическо насилие е позволена в българските училища. Я слез на земята ... това не е решение.

34

Нефтения

преди 14 години

Ама стига сте философствали !! Образованието ни е под всякаква критика - учителите са неуки, учебниците - грешни, родителите - непукисти, децата - неадекватни. Истината е, че преподавателите сами трябва да се образоват, а и трябва да имат право да обършат два плесника на всеки пикльо/пикла, обладани от хормонална буря и въобразяващи си, че всичко могат, всичко знаят и ВСИЧКО им е позволено

33

e=mc^2_US

преди 14 години

dojivqh

32

Даскал

преди 14 години

Тая Фандъкова фандък не пуска!

31

да бе да

преди 14 години

За управляващите образованието е един бранш, който има тенденцията да поглъща огромни финансови средства без никаква евентуална възвръщаемост. Но ако училището е пример за институция, която е максимално енергиино ефективна? Не са ни глупави децата, напротив, но при сегашното състояние училището не е училище, а е затвор. А начините за самофинансиране на училищата са сведени до минимум. Съответно прави от нищо нещо... не винаги става!

30

да бе да

преди 14 години

Виж бе човек! Че са написани няколко реда там тва са думи. Я да го пипнат наживо да ги направят или да ги приложат в действие? Самото знание за това после като еветуално си имат свое жилище. Ти разбираш ли че в часовете по химия не се показва и една проста електролиза вече! А всичко е некъв надпис на дъската. Ще го разберат ама друг път. Соларни панели, вятърни генератори и като цяло всички такива нововъведения не само са добре да бъдат разбрани, а да се прилагат точно там!

29

до да бе да

преди 14 години

Виж, абсолютно съм съгласен, че трябва по някакъв начин училището да осигурява разбиране на материята, а не назубрянето й. Дори съм си мислел, че ако се учеше мнократно по-малко материя, но се преподаваше така, че да се усвои от ученика - това просто ще е много по-полезно за него, отколкото простото "накълваване" на учебника. За параболично огледало и вятърни генератори се учи по Физика още в средното, но въпроса е колко ученици изобщо сядат да учат Физика..? Не са много.. изисква мислене.

28

да бе да

преди 14 години

Колкото до креативния подход в образованието! Чели сме некви работи по педагогика, обаче влезеш ли в класната стая се установява, че това дето си мислиш че знаеш изобщо не важи! И почваме да четем как се решава тоя проблем на запад. Пробваме - работи, обачеее скивай ква изненада не можеш да го прилагаш щото в учебното съдържание го няма. И дефакто трябва да нарушаваш закона за да си свършиш работата. Програмите са писани преди 40 години в най-добрия случай, а през тия 40 години нещо ново???

27

да бе да

преди 14 години

Пример никой в България не използва за учене брейнмапове, които улесняват много учениците в разбирането на сложна и комплексна информация. Вместо това се набляга на зубрене - час за час, което води до това че се усвоява информация, но тя е кратковременно там. А пък за възпитание да не говорим - етикет и протокол и подобни неща просто сякаш някой умишлено ги е пропуснал . Трябва ли да напомням има един учебен предмет: Етикет и обноски!

26

да бе да

преди 14 години

Развиването само и единствено на рационално и логично мислене според теб плюс ли е ! Имал съм допир и комуникация с преподаватели от франция, испания, англия и това което ми прави впечатление е че всяко нововъведение влиза в училищата много ама много бързо. Изследванията за ляво - дясно полукълбо работата само откъм рационализация ?... Ако тръгна да обяснявам просто е много обширна темата....

25

да бе да

преди 14 години

Хм... първо аз самия съм учител и ако се вярва на това което се говори, че училището имало и възпитателна и образователна функция. Откъде според теб трябва да тръгне промяната към осъзнаване на големите проблеми като глобално затопляне и енергиина ефективност, ако учениците примерно не знаят какво е френелова леща, параболични огледала, вятърни генератори. Поколението дето расте в момента има много проблеми да оправя.

24

до да бе да

преди 14 години

Кое точно е морално остаряло с половин век? И аз си мислех ,че в средното по математика ни учат на глупости, открити преди 3 века, дето никога няма да ми потрябват, но сега в техническия просто видях колко полезно е щяло да бъде ако я бях учил навремето. И за какви екологични източници на енергия говориш?! Каква връзка има това с училищата? А за творчески и креативен подход съм съгласен, НО какво точно трябва да обхваща един такъв подход?

23

да бе да

преди 14 години

Проблемът е много по-комплексен отколкото някой може да си представи и всичко опира не до санкции а до вълшебните думички ПАРИ И ФИНАНСИРАНЕ. Прилагане на екологични източници на енергия в училищата, един нов творчески и креативен подход към образованието. Като цяло това което се преподава е морално остаряло в по-голямата си част с половин век, но никой не си е направил труда да свери часовника.

22

да бе да

преди 14 години

Ха те вече ходят въоръжени на училище все едно сме в бейрут! Много ми е интересно госпожо министър тези мерки дали ще са административни или ще са действително приложими във втория случай означава че трябва да изпълнява функцията да налага репресивни мерки, а доколкото си спомням цялата идея на училището изобщо не е такава!

21

da be da

преди 14 години

Една година е прекалено дълъг период от време, а и чесно казано с репресивни мерки доникъде няма да се стигне! Кой ще ги налага тия наказания? И как ако мога да попитам ще ги накараш да ги изпълнят?Прах в очите... единственото адекватно решение е училището да се превърне в нещо не "по задължение". Което пък налага цялостна промяна в методиките, а не са проблем толкова учениците!

20

Gold

преди 14 години

Тая "статия" просто би трябвало да бъде в раздел "Ако щете - вярвайте"!

19

даскалска работа

преди 14 години

Да пратиш група от 50 деца до седми клас на екскурзия до Истанбул и даскалите единствените места където са ги закарали са бил "Капалъ черши" ако се пише така и оште в пет големи евтини магазина.И като ги питахме защо не са закарали децата по забележителностите да разгледат те ни казаха децата неискаха.А дали са искали по магазините?

18

мама

преди 14 години

Мила Роси, Не виждам разлика в поколенията,а във възпитанието.Поправи правописните грешки и грешките в общуването с децата си.КОГАТО ХУЛИМ ЧОВЕКА,който е по-дълго време с най-скъпото същество,когато се опитваме да прехвърлим нашите задължения върху някого другиго-резултатът е един-объркани млади хора!

17

има много вярно

преди 14 години

Десетки пъти сме се наговаряли със съучениците да избягаме всички заедно от час. Имаше абсолютни простаци в класа, които когато ги изпитваха на някой урок ясно се виждаше, че четат от написани по чина неща, но учителя си затваряше очите. Някои от съседния и нашия клас пребиха учителя по философия заради това, че са оценени реално. След това не писа над четири на никого и напусна. Дизреспект към всички, освен учителката по английски, която ГОНЕШЕ за гък, въпреки законите да не се гони от час...

16

отшкш

преди 14 години

До 1 В системата остават предимно хора с дни до пенсия и без избор в други браншове. Можещият никога не би изтърпял сишуацията в бъл. училлище.