До 20"... на моята е около 80-90 на 3та предавка, 100-110 на 4та и над 120 на 5та и 6т" - пич, твоята кола не показва ли моментен разход? Сигурен съм, че потреблението ще спадне с поне 390%, ако намалиш скоростта с 30км/ч при същата предавка.
Да възложиш статия за автомобили на жена е много сходно с това мъж да дава практически съвети за използване на дамски превръзки по страниците на медията. Нищо лично, дето е думата, просто така стоят нещата!
Пораженията при 120 и 130 км/ч са горе-долу еднакви. Всичко над скорост от 90 км/ч си е до късмет. По темата, на мен "12ч" ми е около 160 км/ч. С толкова ли трябва да шофирам? Абсолютно смешна статия...
Оптимална скорост при идеални условия (каквито в Бг няма) или оптимална скорост според пътя, колата, шофьора, трафика и времето. То бива мааа-оумни статии но пак пък толкоз....
Оптималната скорост(при идея за пестене на гориво) е около тази на максимален въртящ момент и зависи от предавката. Примерно на моята е около 80-90 на 3та предавка, 100-110 на 4та и над 120 на 5та и 6та. Това говорим за дълъг път осреднено. При по-ниски обороти колата харчи повече за набиране за подържане на скоростта. Това със стрелката на скоростта е глупост. Важни са оборотите(2-2500 при дизел). С този режим от 10-11 при 100 на 5та с автопилот падам на 6-7 при 130-140. Центърът е на 100...
Аз от статията разбрах, че скоростомера може да се ползва за часовник да ти показва 11 или 13ч. Абсолютно безпредметна статия с никаква стойност на съдържанието. Важното е да се пусне новинка да се изпълни норматива.
Поредна смешка. Едно е да си карам бензиновото ренце, друго е да е извадя новия Авенсис дизел, трето - сдухано ВМW и т.н. едно е да карам по "Хемус", друго по магистралата за Измир или в Германия.
Оптимална скорост, такова понятие няма. Има оптимален режим на двигател. Това е режимът, при който двигателят дава най-големия въртящ момент. Зависи от това, бензинов ли е, дизелов ли е, с принудително пълнене ли е или без. В този режим дава най-малък разход за изминато разстояние. Скоростта зависи от това, на коя предавка си. Четете си тия книжки и си знайте характеристиките на автомобила. Така ще го управлявате с най-малък разход за гориво и вероятно по-безопасно. Хвалбите за 180 не са задълго
Зависи от много неща, и лошото е че мнозинството не ги слагат в сметката. Не е едно и също дали ще жулиш 50-100 или 1100км, дали е на магистрала, сутрин, вечер, климат натоварване на движението....
'Повечето действат на принципа 10-15 км над позволеното така хем ще се движат по-бързо, хеч ще избягнат наказание. Така при позволена скорост от 130 км/ч, те се движат с малко над 140 км/ч и смятат, че всичко е наред' -- що, какво може да стане с моя GTI 2.3 v5 150 коня над 140 ? ще се разпадна ли?
при мен е 160, ами нали оня ден казахте че един 'фърчал' с 120 на магистралата и това не било добре щото нарушава закона ?
За разход на гориво ли си говорим, като оптимум? За мойта бангийка: 110 - разход 6.5, 130(дето се води оптимална по производител) - разход 7.1, 160 - разход 7.4, 190 - разход 7.9; Тука си говорим за 4.2TDI на ВАГ-и-ните. Разликата 110-200 не е особена, че да си заслужава да цепиш стотинката на две.
Пълни глупости. Какво значи оптимална - оптимална като време на пристигане или като разход? Щото на мен първата ми е 130-140, а втората 80-90. И няма нищо общо със стрелката на скоростомера. А някои хвърчат с по 180, щото са се хванали на бас или спестяват още десет минути от почивката.
Това е илюзия,която се създава от по-новият автомобил.Хубаво окачване,не друса,страхотна шумоизолация,добре климатизиран,музичка, масажче на пасажерите и прочие глезотии.В момента в който се случи опасна ситуация при 150км/ч дори и при последно ниво на автономност (въпреки,че такива скорости надали изобщо се поддържат и това не е случайно) нямаш голям шанс.Шансовете ти зависят от това къде ще удара,на къде ще отхвъркне автомобила ти и в какво ще е вторичния удар,дали ще се преобърне и т.н.късмет
Оптималната скорост зависи от шофера, автомобила и състоянието и характера на пътя. Дали шофера може да кара с "оптимална скорост" безопасно и да е способен реагира при всякакви ситуации с тая скорост, дали автомобила работи нормално в тоя режим или се претоварва или излишно двигателя не работи в оптимален режим, дали пътя е равен с малко завои, дали предлага добро сцепление при тази скорост или обратното. За едни е 70-90 за други 130-150. Тоест няма такава.
В Ирландия, преди около година намалиха максималната разрешена скорост на магистралите от 130 на 120км/ч. А определено не са по-лоши от нашите. И определено не карат по-стари автомобили от нашите.Защо го направиха ли? Може би защото им пука за хората.
Зависи от автомобила. Как може да сравняваш оптималната скорост зa BMW и оптималната скорост за Дачия???
Коя е оптималната скорост за автомобила ни на магистрала?