Закон за движение по пътищата-Чл. 139 ал. 4- "Превозните средства трябва да бъдат с гуми, предназначени за зимни условия ИЛИ с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм."Между двете изисквания на Закона има частичката "ИЛИ".Това означава ли, че 4-те милиметра на грайфера се отнасят само ако си с летни гуми, а ако си със зимни гуми не се изискват 4 мм?
Мнението на Ауто билд след теста на всесезонни гуми 16 - сигурна и изгодна алтернатива за автомобилите до среден клас. Върховите модели се произвеждат от Goodyear, Michelin и Continental. С тях можете да се движите сигурно през всички сезони без досадната смяна на гуми.И това за климата в Германия.Аааа забавих вие не карате среден клас коли българин среден нема той винаги е с нещо върхово. На 17г.
Никога досега не съм ползвал зимни гуми и за 20 години не съм имал проблем с това. Ходя да карам сноуборд, не е като да не пътувам. Карайте внимателно, съобразено с обстановката, това е достатъчно, ако летните ви гуми са читави.
През един януари бях в Троян на семинар, целият ден валя сняг като за последно.На тръгване чух разговор между двама, " Абе аз съм със летни гуми.......но съм 4x4.Малко след като тръгнахме се образува колона от закъсали в снега, а оня със 4x4 беше най-отпред.........!
Зимни гуми ми трябват ако живея в балкана и никой не чисти. Даже в балкана и зимни гуми не ме спасяват а Вериги. Когато ходя при бажанака в Родопите по някой път през зимата слагам зимни и вериги че по байрите е пързалка. Без вериги закъсвацията вие гарантирана. Веднъж тръгнах без вериги и се наложи бажанака да ми докара вериги иначе трябваше да чакам пролетта. От година на година зимите стават по меки в равнината. Единствено сняг има над 1500 м. височин там е истинска зима.
Дания и Полша са доста по-студени, а и там не се изискват.И така трябва да е. Всеки си прави сметка дали ще кара когато падне сняг (в България на повечето места пада 2-3 пъти и се задържа 4-5 дни.)Но има ***, които след като една седмица говорят по телевизията, че ще има обилен сняг, тръгват през планинските проходи с летни гуми и като закъсат викат "Ами то пътя не е разчистен", а то има 10 санта сняг.За такива не трябва да има прошка.
Зимните гуми трябва да са задължителни за България, а не всички да карат с летни гало;ши който през зимата на минусови температуре стават като още по-голями га;лоши и никакъв спирачен път.
До Анонимен 16Като е така, защо при първи снеговалеж заради 5-10 коли, двеста-триста седят в задръстването. Сина ми сам се убеди. Миналата година с премиум марка на 5 зимни сезона експлоатация, тези около него бутане, буксуване, въртене. Той спокойно и без аварии. Млад, неопитен шофьор с опел астра. Другите майстори.
Защото не сме северна страна. Зимата е мека и сняг има две седмици, както би било редно и да се кара без фарове, защото не съм чул България да се намира в скандинавието.
Всесезонната гума е за нормални хора които си вършат работа с колата а не търсят върхови постижения и не се мислят за Хамилтън. Тези дето си знаят от деда си че колите са "мерцедес и всички останали" задължително трябва да сменят зимни/летни.За тех света не се променя и за всичко трябва да питат деда си.
Колеги, имам повод да почерпя! Най-после в днесбг попаднах на грамотно /в техническо, правно и граматически отношение/ написана статия!
Всесезонната е по добра от зимната на сух асфалт даже и да е минус 15 и ВИНАГИ е по- добра от зимната на вода. С всесезонната гума вие сте безопасност повече време отколкото със смяната на зимни и летни гуми.Зимната е по-добра САМО на сняг и то когато е нова. Всесезонната на 2-3 г. е по добра от зимната на 8г. Въобще хип хопа ми е много по добър от хип хопа ти..
гумите ти са точно ей за такова време ! при студ и при жега си все едно с джапанки ! Или ти като стане -5 или 35 не караш кола ?
Гумите са изключително важни за безопасността на движението. С летни гуми при ниски, зимни температури не може да се спира нормално, получава се поднасяне, хлъзгане, понякога завъртане и застрашава другите участници в движението. А тоз който казва, че в България няма зима, значи не е пътувал достатъчно.
Обяснявам защо Всесезонните гуми са избора на нормалния шофьор, с кола до 200 к.с. предно или 4х4 дето не живее в Смолян Самоков и Чепеларе и не скиор заклет.1. сменяте ги на 2-3 г щото реално се изтъркват и така сте винаги с НОВИ гуми.2. по добри са от зимните на сухо и вода, а на сняг сте не повече от 1-2 седмици в годината.3. не се редите по гумаджии и зимата никога не ви изненадва с летни гуми.4. за екстремни ситуации имате едни платнени вериги в багажника - до сега не съм ги ползвал.
Карам само със ВСЕСЕЗОННИ гуми.сменям ги на 2-3 г. щото реално се износват и не се редя по гумаджииници и ми дреме на ***
Зимните гуми в България не са задължителни. Защо?