На Цариградско шосе около The Mall посока център, БЕЗУМНА БуС лента сваля скоростта на около 40 км/ч и прави "тапа"!
Плана на Адолф Мусман изпълнен от площад Македония до Владая . Включваше къщи с китни дворчета, тротоари, широки платно за колелета, платно за трамвая, зелена площ , тршест платна. От двете страни бяха изградени еднофамилни и двуфамилни къщи. През соца къщите ги премахнаха заповед и изградиха блокове с апартаменти кутийки.
Какви 3600 коли на час по Малинов през 80-те, бе?! Поне, като си решил да лъжеш, го прави по-умерено. Друг пък искал увеличаване х2 и х3 на разрешените скорости. И какво - с 240 по Цариградско ли ще караш!? Вие сега се пребивате, като карате с 50 на мокър асфалт, само чакам да ви видя как ще се изтрепете при ограничения от 150-200. Поне естественият подбор ще свърши работа в такъв случай.
В Париж имат около 14000 автомобила на кв.км, а в София са около 1200 автомобила на кв.км., но София е по-задръстена от Париж. Що така, автомобилите ли са много?
В Мюнхен има стотици САМОСТОЯТЕЛНИ КМЕТСТВА. Със собствена данъчна система. Без централна власт. София 2 мил. една власт.
Това, което все още спасява София от блокиране на движението е малката гъстота на населението, която в София е под 2600 човека/кв.км, а в повечето големи градове в западна Европа тази гъстота е доста по-голяма и стига до над 20000 човека/кв.км. Въпреки това, Фандъкова и бандата й, доста успешно се справят с предизвикването на изкуствени задръствания в София, за да оправдаят санкциите и ограниченията против автомобилите в София.
Мюнхен има средна гъстота на населението от около 4672 човека/кв.км през 2015 г., а София по това време е била с 2526 човека/кв.км. Площта на Мюнхен е 310,41 кв.км, а на София е 492 кв.км, като в Мюнхен живеят повече хора в сравнение със София.
До 67 Рере. И в България можеше да е София , като в Германия , но 1952г. Градоустройствения проект на арх. Адолф Мусма. БКП - / по заповед от Москва - сега БСП/ се премахва от изпълнение. От проекта остава сегашната част от площат Македония до Княжево. И от Орлов мост до 4-ти км.
Сашe, това е най-полезната публикация, която си публикувал от мнооого време. От друга страна, може ни не беше чак толкова лоша идеята на Батето, Бог да го прости, да се върне софийското жителство! А, и града ни щеше да е много по-добро за живеене място, и трафиците като в гетата на Рио де Жанейро нямаше да ги има!
Проблема е в гъсто населения град. Европейски градове с население колко София са 3 - 4 пъти по големи. Мюнхен е колко София , но е 4 пъти по голям.
Оправете тротоарите и няма да го има този проблем. За 5 минути ходене пеша ми се обръща плочка на крака поне 3 пъти. Ми айде не благодаря.
Шофирал съм из големи градове в Европа и стигам до извод, не че нямаме булеварди, а светофарите са неоптимизирани. Не може да чакаш 8 светофара на някое голямо кръстовище и като го преминеш да видиш, че някоя от другите ленти е направи празна.Друго нещо, в Германия кат светне зеленото и всички едновремено газ и потеглят. По магистралата, когато може всеки кара със 150-160, когато е тегаво всички са на 80-90км/ч. Как пък един неадекватен няма!!При много повече коли от нас всички се движат!
Не разбирам хората, които изоставят родните си градове, за да мизеруват и да висят по задръстванията в моя. По-добре с 500 лева в провинцията, отколкото с 1200 тук, стойте си в къщи.
Всеки би могъл да направи една проста сметка как се отразява скоростта на движение на броя на колите движещи се по улиците. Най-грубо казано, ако средната скорост стане два-три пъти по-висока от сегашната, както беше преди години, колите намиращи се в движение по улиците ще намалеят два-три пъти. Средната скорост включва и чакане на светофари, бавно движение в задръстване и т.н.
Около 1980 година се преместих да живея от Центъра в ж.к.Младост. Транспортът беше много добре организиран и на работа в Центъра отивах за 20 минути с автобус до Орлов мост и после още 15 минути пеша. Ако го правех с кола, ми трябваха общо 12 минути. Сега би трябвало да сменям два автобуса до Орлов мост и да пътувам над час и половина, с кола около 30 минути, а ако ползвам метро около 1 час. Затова се върнах да живея обратно в Центъра и да си ходя пеша на работа. Времето е скъпо нещо.
Голямо задръстване в центъра на София