Както казва ''Стар Софиянец'',няколко големи града в Европа /най вече в Германия/,ограничиха дизела и то най ДЪРТИЯ такъв!!!Ние нали сме по светци от Папата,защо да не ограничим всичко?Да няма лошо в тая идея,но тогава,какво.кой ще кара коли имайки предвид покупателната способност на населението?Само ''ЧЕСТНИТЕ'' хора от правителство и парламент ли ще останат на пътя?!
Навсякъде по света, където са въвеждали забрани на вноса на стари автомобили, автопарка е остарявал още повече по лесно обясними причини, но .... опитите продължават, сега и в България.
Лесно обяснимо е защщо в България няма значимо замърсяване с тези азотно оксиди, които мъчат центровете на най-голямите градове в западна Европа. Там на квадратен километър площ, автомобилите изминават над 100 пъти повече километри, в сравнение със София. В София автомобилите изглеждат много, а реално са малко. Много изглеждат заради ниската скорост на движение и липсата на закрити паркинги.
Хехе всички мизерници с полуизгнили премиуми са ми нацъкали минуси. Пичове, нормалните технически прегледи, по-малкото и по-нови коли по улиците е плюс за всички, имате глави на раменете поразмърдайте я малко тая кухина между ушите.
До 85 СофиянецаСтранно е само за незапознатите хора.Не е половин Европа, както ни лъжат медиите, а само в няколко града и то само за няколко улици в центъра. Там се борят със замърсяването с азотни оксиди, заради могото коли и голямото им използване, а в България няма такъв проблем, има изследвания, има измервателни станции, всеки може ако се поинтересува да види какво е и какво е било замърсяването в София например. Лесно обяснимо е защо в България няма значимо замърсяване заради колите - мал
След 2020 година, старите автомобили внасяне във България и без забрани ще са поне с Евро 4, като много малко ще са с Евро 4, примерно около 1-2% от внасяните стари автомобили, а болшинството ще са с Евро 5 и 6, при които нормите за замърсяване с фини прахови частици са едни и същи, което води до същия въпрос - защо дизеловите, а не бензиновите, които замърсяват с въглероден двуокс с 40-50% повече от дизелвоите.
продажби в Германия на нови коли 2019 до май включително:Всичко - 1523769 колиот тях електрички - 25999 А в Германия се движат 100 милиона автомобила. След колко години ще си подменят парка ако си закупуват по 2 милиона на година нови ..
Не е ли малко странно, че в Германия (и половин Европа изобщо) борят мръсния въздух като ограничават автомобилите, а тук ни обясняват, че те изобщо нямали ефект върху качесвтото на това, което дишаме?
Винаги съм си мечтал за БМВенце нов внос от Швейцария за 150 000км за 2000 леа карано от баба само в неделя!
Евро 3 е от 2000-2001 годинаЕвро 4 е от 2005-2006 годинаЕвро 5 е от 2009-2010 годинаКакво значи да се забрани вноса на дизелови автомобили преди Евро 3 от 2020 година? Това са автомобили на възраст над 20 години? Не мисля, че в България се внасят стари автомобили на над 15 години, даже над 12 години са малко, т.е. даже и сега рядко се внася автомобил под Евро 4.Защо точно дизеловите, остава неясно, защото като цяло бензиновите замърсяват повече от дизеловите с изключение на азотните оксиди.
Евро 4 стандарта е от 2005-та година, през 2021-ва година това ще означава. че 15-16+ годишните дизели са подходящи за околната среда, така ли?
В България единственото наднормено замърсяване е с фини пархови частици през зимата заради отоплението с твърдо гориво. За да имитира борба с това замърсяване, Фандъкова решава да ограничи дизеловите автомобили, които имат дял в наднорменото замърсяване по-малко от половин процент!!! Някои на това му викат Браво!!!Най-важнбото замърсяване е това с въглероден двуокис, при което бензиновите автомобили са по-големият замърсител, но като цяло дела на автомобилите е около 10% в това замърсяване.
Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак.В България никъде няма наднормено замърсяване от автомобилите, вкл. и в София. Рядко някое от замърсяванията заради автомобилите достига до 10% от максимално допустимите норми, а обикновено замърсяванията от автомобилите са 1-2% от нормите.За арзлика от България, в Западна Европа има градове с много интензивно движение и затова там имат проблем със замърсяването с азотни оксиди. В София интензитета на движението е под 1/10 от техният интензи
Допълнително най-накрая да се реши проблема с фиктивните и половинчати технически прегледи. Повече от очевидно е колко коли има по улиците, които няма никакъв шанс да преминат нормален технически преглед. Вдигане на данъците на старит и на мощните коли и всичко ще си дойде на мястото.
Проект: Забранява се вносът на стари дизели у нас от 2021 г.