Принципно такива забрани не трябва да има. Щом държавата е разрешила продажбите на някакви автомобили преди години, сега не може да забранява изпозлването на това, което е разрешила. Това, което може да направи държавата е да забрани продажбата на нови коли, които по някаква причина смята, че не трябва да се продават.
Оффф с тоя дизел, много рЕзко искат да го забранят. До вчера германия продаваше дизели на поразия, а днес иска да ги забрани напълно ?!? Егати а хората които са си купили скъпи коли с евро 5 стандарт каво да правят ? Това са нови здрави качествени дори сравнително екологични машини. Тази мярка е прекалено крайна. Да се даде гратисен период примерно до 10 години да може по естествен път да си остареят и да се махнат. Ама така е безумно.
До хахахаКоко малко знаете за системата в Германия а се правите на компетентни както винаги :)
Навсякъде по света карат и по-стари коли. Не знам откъде на някои им щукна в главата, че само в България се карат стари коли. Примерно има данни по държави какъв е процента на регистрираните коли на над 15 годишна възраст и навсякъде си ги има къде повече, къде по-малко. Тезидето искат да се забранят старите коли, не знаят какво искат.
Няма лошо немците сами да се прецакват. Така и в България ще дойдат повече по-нови коли и то от по-малко замърсяващите - дизеловите.
Мястото на моето изказване не е тук,ама да споделя.Преди една година пьтувах надоле по Петрич-по задачи и работа.На една безиностанция на Сандански забьрсах един ромьнец и доидоха кат-2ма полицаи сьс силно изразени кореми ядящи баници и писахме протокол и акт за мен.....След 14 месеца акта е вече в кат София.14 месеца от Сандански-София се движи...този акт..Та Германия си е Германия..Ние кьде сме..
Бъркаш!По стандартите Евро 5 и Евро 6, допустимите норми за фини прахови частици са едни и същи за бензиновите и дизеловите двигатели. Преди това норми има само за дизеловите. Другото, което бъркаш е, че немците имат проблем с две замърсявания - с азотните оксиди и с въглеродния двуокис. С ФПЧ немците нямат проблем. Досега немците наблягаха на по-важното замърсяване с СО2 (бензиновите), но сега ЕК ще ги глобява за наднормени нива на азотни оксиди(дизеловите) и затова е този вой.
Дизела отделя "груби" сажди, финните частици се отделят изключително от бензиновите автомобили. Саждите се вдишват и се издишват, финните частици веднъж влезли в белите дробове остават там доживот!
До От ГерманияВ даден момент ще те набарат и ще го поемеш целия. Тогава няма да бъдеш такъв отворко.
До 19Всъщност проблем в градовете е замърсяване с фини прахови частици, които са много вредни. А дизелите ги отделят много повече от бензинките.
А всъщност дизеловите коли замърсяват по-малко от бензиновите с изключение на азотните оксиди. Най-съществено е замърсяването с въглероден двуокис,а там бензиновите замърсяват много повече от дизеловите коли. Другото, което не разбрах за този немски град е какво ще правят с тежкотоварните автомобили, които почти всички са на дизел?! Няма да има доставки на стоки в града ли? Пожарните им автомобили вече няма да се движат и да гасят пожари. Камионите за отпадъци ще спрат и ще се заринат с отпадъци
Засега дизелът няма читава алтернатива - бензиновите двигатели имат твърде малък момент при ниските обороти и не могат да задвижат нормално тежки строителни машини, камиони, автобуси и т.н. Евентуално в бъдеще може да се появи читаво електрическо задвижване с необходимите характеристики.
Щели да ги контролират с камери и глобата е до 300 евра.Еми дреме ми ,аз си карам от години с бг номера.Да видим как ще ми пратят глобата в бг.Колкото ми изпратиха глобите за 25 пъти за превишена скорост и 40 пъти за непраеилна паркиране.
Генерално решение за старите дизели в Есен: Тотална забрана?